سه‌شنبه 17 مهر 1403

بویراحمد و مارگون همچنان بر مدار حاشیه؛ رنج‌های پنهان و مرگ‌های فقیرانه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بویراحمد و مارگون همچنان بر مدار حاشیه؛ رنج‌های پنهان و مرگ‌های فقیرانه

زخم هفته‌های گذشته در بی‌تدبیری مسئولان و حمل جنازه یک متوفی با خودروی حمل زباله هنوز التیام نیافته بود که باز هم رنج محرومیت، مرگ و میرها را وارد حاشیه جدیدی کرد تا سوگوار بی‌تدبیری‌ها باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سه آبان ماه به یک باره تیتر اخبار رسانه های داخلی و خارجی، بخش لوداب شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد شد، خبر آنچنان بهت برانگیز بود که فراموش کردن آن کار سختی بود و با شنیدن آن مردم، مسئولان را مقصر اصلی این بی تدبیری می دانستند.

بخش لوداب از محروم‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد است که از برخی ابتدایی ترین امکانات از جمله راه ارتباطی مناسب، شبکه آب شرب سالم و پایدار، مدرسه، اینترنت پرسرعت، آنتن دهی تلفن همراه و سایر زیر ساختها محروم بوده به نحوی که حمل جنازه یک زن با خودروی حمل زباله در این بخش سر و صدای فراوانی در رسانه های داخلی و خارجی بپا کرد.

مسئولان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات ناشی از حاشیه نشینی در مرکز استان را عمده اصلی آسیب های اجتماعی می دانند و هر روز با برگزاری جلسات مختلف تلاش می کنند در حاشیه یاسوج با مشکلات دست و پنجه نرم کنند در صورتی که اگر خدمات دهی در روستاها، بخش ها و شهر های دیگر انجام شود به مراتب حاشیه نشینی کمتری را شاهد خواهیم بود و دیگر تیتر رسانه ها حمل جنازه با خودروی زباله بر نخواهد بود.

چشم امید مردم به رفع بیداد فقر و محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد بخصوص در شهرستان های مارگون و بویراحمد این استان نیازمند حمایت دولت سیزدهم است.

بعد از خبر حمل جنازه در لوداب حالا مرگ و میرها در شهرستان مارگون وارد حاشیه جدیدی شده تا بویراحمد و مارگون همچنان بر مدار رنج های فقیرانه و مرگ های حاشیه ساز باشد.

اگر چه رسیدگی به امور آرامستان ها وظیفه ذاتی شهرداری ها است اما آرمستان 7 هکتاری شهرستان مارگون متعلق به راه و شهر سازی بوده و اگر این موضوع پیگیری نشود باید منتظر حاشیه های جدید مرگ و میر کهگیلویه و بویراحمدی ها در رسانه های کشور باشیم.

احسان دانشی شهردار مارگون در تازه ترین خبری که می تواند در آینده نزدیک برای شهرستان مارگون حاشیه ساز باشد با تایید اینکه آرمستان 7 هکتاری این شهر که زمین آن توسط اهالی به این موضوع اختصاص داده شده است به نام راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است گفت: شهرداری نمی تواند به آرمستان شهر مارگون خدمات دهی کند.

وی با بیان اینکه در دفن اموات شهر مارگون مشکل وجود دارد از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته است تا به این موضوع ورود کند.

صبح زاگرس امید وار است با این اطلاع رسانی، مسئولان استانی دولت سیزدهم با تدبیر مناسب فوت اموات را در کهگیلویه و بویراحمد از حواشی رسانه ای خارج ساخته و در این رابطه خدمات رسانی مطلوبی به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام /