یک‌شنبه 15 مهر 1403

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در واکنش به آشوب‌های اخیر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در واکنش به آشوب‌های اخیر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در واکنش به آشوب‌های اخیر بیانیه‌ای صادر کرده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یَسأَلُونَکَ عَنِ الشَهرِ الحَرَامِ قِتَال فِیهِ، قُل قِتَال فِیهِ کَبِیر، وَصَد عَن سَبِیلِ اللَهِ وَکُفر بِهِ وَالمَسجِدِ الحَرَامِ وَاِخرَاجُ أَهلِهِ مِنهُ أَکبَرُ عِندَ اللَهِ، وَالفِتنَهُ أَکبَرُ مِنَ القَتلِ وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَی یَرُدُوکُم عَن دِینِکُم اِنِ استَطَاعُوا، وَمَن یَرتَدِد مِنکُم عَن دِینِهِ فَیَمُت وَهُوَ کَافِر فَأُولَئِکَ حَبِطَت أَعمَالُهُم فِی الدُنیَا وَالآخِرَهِ وَأُولَئِکَ أَصحَابُ النَارِ هُم فِیهَا خَالِدُونَ» سوره بقره؛ آیه 217

در روزهایی که رایحه دل‌انگیز راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی و راهپیمایی جاماندگان آن در کشور پیچیده بود، دشمنان قسم خورده این پرچم و مکتب، بار دیگر عزم فتنه‌انگیزی نمودند. آتش این فتنه که با سوء استفاده از درگذشت آن مرحومه شعله‌ور شد، در بدو ماجرا به دانشگاه‌ها رسید و فضای جامعه علمی کشور را همزمان با آغاز سال تحصیلی تحت تاثیر خود قرار داد.

در کف خیابان اما فضای ملتهب‌تری با هدایت تروریست‌های آموزش دیده به‌وجود آمد. هتک حرمت قرآن کریم، آتش‌زدن مسجد، آسیب‌زدن به اموال خصوصی و عمومی، تعرض به نوامیس مردم و مجروح نمودن و به شهادت رساندن تعدادی از نیروهای انتظامی، بسیجی و حافظان امنیت، حاصل هدایت و برنامه‌ریزی سرویس‌های بیگانه در جهت سوء استفاده از احساسات جوانان کشور بود.

در این میان آنچه که تعجب برانگیز است، سخنان نسنجیده برخی چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور می‌باشد که بدون توجه به مصلحت کشور موجب تقویت گسست‌های اجتماعی در جامعه شده و خواسته یا ناخواسته در پازل تجزیه ایران عزیزمان قدم برداشته‌اند!

ما ضمن محکوم نمودن هجمه علیه ارکان نظام اسلامی، اهانت به مقدسات دینی و اتلاف اموال خصوصی و عمومی، از قوه قضائیه خواستاریم تا با جدیت هرچه تمام، به پرونده عوامل این جنایات و آشوب‌ها و به‌خصوص آنانی که در فضای مجازی علیه امنیت روانی جامعه اقدام نمودند، رسیدگی نماید؛ البته از نهادهای متولی نیز انتظار می‌رود ناظر به سیاست‌گذاری حوزه فرهنگ و امنیت اخلاقی در جامعه، در راهبردهای ناقص و راهکارهای ناکارآمد بازنگری نمایند. همچنین ضمن تقدیر از زحمات و جانفشانی‌های نیروهای انتظامی، اطلاعاتی و به‌خصوص بسیجیان، خواستار بررسی عادلانه وقایع دانشگاه صنعتی شریف توسط مراجع ذی صلاح و جلوگیری از وقوع این دست اتفاقات در سایر دانشگاه‌ها هستیم.

در پایان، ضمن تبریک و تسلیت شهادت تعدادی از حافظین امنیت، برای خانواده‌های داغدارشان آرزوی صبر، سلامتی و طول عمر می‌نماییم.

والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام)