جمعه 30 شهریور 1403

بیانیه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پی هتک حرمت قرآن

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بیانیه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پی هتک حرمت قرآن

اقتصادنیوز: مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا از روابط‌عمومی آستان قدس رضوی، مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحِیم

«یُرِیدُونَ لِیُطفِئُوا نُورَ اللَهِ بِأَفوَاهِهِم وَاللَهُ مُتِمُ نُورِهِ وَلَو کَرِهَ الکَافِرُونَ. سوره مبارکه صف، آیه 8»، می‌خواهند نور خدا را با (دم) دهان‌هاشان خاموش سازند و خداوند تمام کننده‌ی نور خود است؛ هر چند کافران را ناخوش آید.

یک بار دیگر اقدام رذیلانه و شنیعانه افرادی فرومایه در سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان جهان در ایام نورانی حج ابراهیمی موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه میلیاردی مسلمانان در سراسر جهان شد و باعث بروز انزجار و خشم و نفرت مسلمانان شد.

متأسفانه برای چندمین بار این حرکت نامعقول و مغایر با فطرت انسانی و ضدحقوق بشری در کشور سوئد که مدعی رعایت احترام به حقوق بشر است، صورت پذیرفت. در عین حال تابش پرفروغ و روزافزون کلام نورانی خداوند منان، که پیام‌ها و آموزه‌های عملی و کاربردی برای هدایت انسان‌ها در مسیر صحیح زندگی و سعادت بشریت در تمام ادوار و اعصار و در هر نقطه و مکان است روز بروز دل‌های بیشتری از انسان‌های مشتاق معنویت و اخلاق و توحید را در سراسر جهان به سوی حق و حقیقت جذب می‌کند.

مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی اقدام ننگین، نابخردانه و مزدورانه کشور سوئد در صدور مجوز برای این عمل توهین آمیز را شدیداً محکوم و این حرکت نفرت انگیز که با هدف اسلام‌هراسی، ناامن سازی جهان، تقویت افراط‌گری و ترویج خشونت که در جهان صورت می‌گیرد را برنمی‌تابد و از دستگاه‌های حقوق بشری به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور درخواست دارد که با پیگیری بین‌المللی از تکرار آن جلوگیری کند و بر ضرورت برخورد قاطع با سوءاستفاده از ارزش آزادی بیان تأکید کند و تا حصول این مطالبه برحق، آرام ننشینند.

«وَیُحِقُ اللَهُ الحَقَ بِکَلِمَاتِهِ وَلَو کَرِهَ المُجرِمُونَ. سوره مبارکه یونس آیه 82» و خدا حق را با دلایل و معجزاتش ثابت و پابرجا می کند، گرچه گنهکاران خوش نداشته باشند.

والسلام علی من التبع الهدی

همچنین بخوانید