دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

بیشترین احداث ساختمانهای خلاف مقررات در خلازیر در دوره زاکانی صورت گرفته است!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
بیشترین احداث ساختمانهای خلاف مقررات در خلازیر در دوره زاکانی صورت گرفته است!

اقتصادنیوز: دقت در کم و کیف آنچه در شهرک احمدآباد خلازیر به وقوع پیوست، پرده از نقش یا به تعبیر بهتر سهم نظام مدیریت شهری در این قبیل حوادث بر‌می دارد.

به گزارش اقتصادنیوز پیروز حناچی شهردار سابق تهران در دنیای اقتصاد نوشت: نقشه های هوایی نشان می دهد عمده ساخت‌و‌سازهای بدون پروانه در این نقطه از شهر، در فاصله مهر 1401 تا هفته های اخیر صورت گرفته است.

مدیریت شهری در دوره قبلی اهتمام زیادی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی به ویژه ساخت‌و‌سازهای غیرقانونی و فاقد مجوز داشت؛ هرچند قابل کتمان نیست که در دوره گذشته نیز بعضا تخلفاتی به وقوع می پیوست؛ اما ابعاد آن به هیچ وجه با آنچه در یک سال اخیر رخ داده است، قابل قیاس نیست.

در سال های گذشته ممکن بود به عنوان مثال از غفلت یا تعطیلی و شرایط خاص حاکم بر شهر در مناسبتی مثل تعطیلات سراسری طولانی سوء استفاده و به عنوان مثال یک طبقه به صورت خلاف به بنا اضافه شود. اما این قبیل تخلفات با 167 هزار مترمربع ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در خلازیر که طی دوسال اخیر در زمین های اوقافی صورت گرفته است، قابل قیاس نیست. صرف نظر از اینکه نحوه تقسیم زمین های وقفی نیز که به نوعی بستر ساخت‌وساز غیرقانونی را ایجاد کرده، محل سوال و اشکال است، موضوع مهم تر این است که شهرداری حتما قصور کرده که ساختمان های بدون پروانه در خلازیر تا این ارتفاع بالا رفته است.

همچنین بخوانید