سه‌شنبه 17 مهر 1403

بیش از یک‌سوم مددجویان خراسان شمالی زنان سرپرست خانوارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از یک‌سوم مددجویان خراسان شمالی زنان سرپرست خانوارند

بجنورد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: اکنون 60 هزار خانوار در استان زیر پوشش خدمات حمایتی این نهاد هستند که بیش از یک‌سوم آنان توسط زنان سرپرستی می‌شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی این کمیته، مجید الهی راد روز دوشنبه اظهار داشت: 21 هزار و 783 خانوار مددجویان استان توسط زنان سرپرست خانوار مدیریت می شوند که با جمعیتی بیش از 32 هزار نفر، 36 درصد کل جمعیت زیر پوشش این نهاد حمایتی را تشکیل می دهند.

وی افزود: از این تعداد 18 هزار و 329 خانوار به دلیل فوت سرپرست، 83 خانوار به دلیل متارکه، بیش از 2 هزار و 940 خانوار به دلیل طلاق، 15 خانوار به دلیل سربازی، 10 خانوار به دلیل بدسرپرستی و 406 خانوار نیز به دلیل زندانی بودن سرپرست مرد، زیر پوشش حمایتی کمیته امداد قرار دارند. الهی راد با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال است، خاطرنشان کرد: این نهاد با ارایه خدمات اشتغال‌زایی، حمایت از تحصیل، درمان و توانمندسازی مددجویان بیمار و بیمه تامین اجتماعی، اقدام به حمایت از این افراد کرده است. وی افزود: همچنین کمیته امداد استان در راستای حفظ سلامت جامعه هدف، سعی دارد که زندگی مشترک این بانوان را با همسران قبلی‌شان گره بزند و اگر زنان مطلقه شرایط رجوع به همسر قبلی را نداشتند، آموزش‌های فرهنگی و فکری به این افراد ارایه می‌دهد تا نسبت به تشکیل خانواده تشویق شوند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این نهاد به‌منظور تشویق و حمایت از ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار 2 بسته تشویقی دارد که بر اساس آن اگر یک زن سرپرست خانوار ازدواج کند، پس از ازدواج نیز از خدمات کمیته امداد برخوردار خواهد بود و اگر همسر آینده وی نیز زن بیکار باشد، می‌تواند از وام اشتغال کمیته امداد بهره مند شود.

بیش از 60 هزار و 255 خانوار با جمعیتی حدود 112 هزار نفر در استان خراسان شمالی زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

این استان 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در ردیف آخرین استانهای کشور قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*