شنبه 8 اردیبهشت 1403

بیش از یک هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیش از یک هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در کردستان کشف شد

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان گفت: امسال یک هزار و 74 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز در استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هیوا خرم معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان در گفت و گو با خبرنگار کردتودی، با بیان اینکه کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت، اظهار داشت: برای استفاده از این یک هزار و 74 دستگاه ماینر، سه هزار و 222 کیلووات ساعت برق غیرمجاز مصرف شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، 132 دستگاه در سنندج شمالی، 96 دستگاه سنندج جنوبی، 153 سقز، 109 بانه، 187 در مریوان، 11 مورد در سروآباد، هفت دستگاه دیواندره، 35 قروه، 50 دستگاه در کامیاران و 294 دستگاه در دهگلان کشف شد.

معاون فروش وخدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان یادآور شد: مشترکان می‌توانند با مشاهده هر گونه استفاده غیرمجاز از دستگاه ماینر مراتب را به شماره همراه 09354021780 یا پلیس 110 اطلاع دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم صورت گیرد.

خرم با بیان اینکه جریمه و قطعی برق نیز برای صاحبان دستگاه های استخراج رمز ارز اعمال می‌شود، افزود: به هر کسی که استفاده غیرمجاز از ماینر را اطلاع دهد، به ازای هر دستگاه از سه میلیون ریال تا 200 میلیون ریال پاداش پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: استفاده غیرمجاز از ماینرها باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود، بنابراین مشترکان نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند و در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از ماینر، آن را به شرکت برق اطلاع دهند.

در حال حاضر 683 هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند است.

انتهای پیام /