چهارشنبه 18 مهر 1403

بیش از 2 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در قزوین ارایه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 2 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در قزوین ارایه می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قزوین گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده امسال ارایه 2 میلیون و 301 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در استان تدارک دیده شده و جزو تعهدات آموزشی این اداره کل است.

محسن مددی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آموزش ها ویژه دانش آموزان، سربازان وظیفه و زندانیان، آسیب دیدگان اجتماعی، ساکنین مناطق روستایی و آسیب پذیر، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، مشمولان بیمه بیکاری، شاغلان بنگاه های اقتصادی، زنان خانه دار، اتباع خارجی، مراکز جوار کارگاهی و ضمن کار و همچنین متقاضیان مهارت آموزی در مراکز ثابت است.

این مسوول گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا بخش قابل توجهی از آموزش های مهارتی از طریق فضای مجازی به داوطلبان و گروه های هدف ارایه می شود و آموزش های حضوری نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیگیری خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین اظهار داشت: بیشترین میزان آموزش مهارتی در نظر گرفته شده در استان برای سال جاری با 652 هزار نفر ساعت مربوط به بخش کارگاه های ثابت مراکز آموزش دولتی است.

این مسوول افزود: 302 هزار نفر ساعت از آموزش های مهارتی نیز برای شاغلان بنگاه های اقتصادی پیش بینی و تدارک دیده شده که می تواند موجب افزایش توانمندی های مهارتی نیروهای کار شده و نیاز واحدهای تولیدی را به نیروهای ماهر تامین کند.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی تلاش شده تا در سال های اخیر حجم آموزش های مهارتی در روستاها افزایش یابد، افزود: در همین راستا امسال 232 هزار نفر ساعت از آموزش های مهارتی پیش بینی شده در مناطق روستایی استان ارایه و برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین افزود: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی امسال همچنین ارایه 217 هزار نفر ساعت آموزش ویژه آسیب دیدگان اجتماعی در استان قزوین تدارک دیده شده است.

وی همچنین گفت: آموزش های مهارتی پیش بینی شده برای سربازان در پادگان ها و زندانیان نیز به ترتیب 183 و 204 هزار نفر ساعت است.

مددی افزود: برای دانش آموزان و دانشجویان نیز به ترتیب 112 هزار نفر و 207 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی و برای زنان خانه دار نیز 39 هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در سال جاری پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: سایر آموزش ها نیز مربوط متقاضیان در مراکز جوار کارگاهی، اتباع خارجی و مشمولان بیمه بیکاری است.

مددی خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار به متقاضیان و جامعه هدف ارایه می شود.

*س_برچسب‌ها_س*