یک‌شنبه 15 مهر 1403

بیش از 28 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از بیمه روستاییان و کشاورزان برخوردار هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 28 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری از بیمه روستاییان و کشاورزان برخوردار هستند

شهرکرد - ایرنا - مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه نخست این استان در جذب بیمه شده طی سال گذشته خبر داد و گفت: تاکنون 28 هزار و 717 نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته‌اند.

جعفر شاه‌بندی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: با این وجود جامعه هدف این صندوق 163 هزار و 513 نفر است که باید اقدامات بیشتری به ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی برای جذب تمامی این افراد انجام گیرد.

وی ادامه داد: جمعیت هدف مناطق روستایی استان 96 هزار و 985 نفر است که از این تعداد تاکنون 26 هزار و 278 نفر برای برخورداری از مزایای این بیمه ثبت‌نام کرده‌اند.

شاه‌بندری، تعداد افراد هدف در مناطق شهری زیر 20 هزار نفر استان را 66 هزار و 529 نفر اعلام کرد و گفت: از این جمعیت نیز تاکنون 2 هزار و 439 نفر زیرپوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: بیش از 2 هزار نفر نیز در استان مستمری‌بگیر این صندوق هستند.

شاه‌بندری، با بیان اینکه فرایند ثبت‌نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کمتر از 30 دقیقه زمان می‌برد، افزود: سهولت در ثبت‌نام، پرداخت اندک حق بیمه دست‌کم ماهانه 27 هزار تومان و برخورداری از مزایای بازنشستگی با 15 سال سابقه و 65 سال سن از جمله ویژگی‌های این بیمه به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از سال 1384 در کشور تشکیل شد اما چون در آن زمان این صندوق تنها مختص به روستاییان و عشایر بود، مجلس شورای اسلامی در سال 1390 تصویب کرد تا این صندوق به ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز خدمات‌رسانی کند که این قانون در نهایت در سال 1395 به مرحله اجرا رسید.

چهارمحال و بختیاری با بیش از 979 هزار نفر جمعیت دارای 35 درصد جمعیت روستایی است و به عنوان دومین استان عشایرنشین کشور 126 هزار نفر از جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.

*س_برچسب‌ها_س*