جمعه 28 اردیبهشت 1403

بیش‌از 9هزار داوطلب قزوینی در کنکور ارشد شرکت می‌کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیش‌از 9هزار داوطلب قزوینی در کنکور ارشد شرکت می‌کنند

محمد رعایت جهرمی گفت: تعداد کل داوطلبانی که طی این سه روز در استان در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند 9 هزار و 72 نفر است که به تفکیک 4 هزار و 759 داوطلب زن و 4 هزار و 313 داوطلب مرد هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رعایت جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین؛ اظهار کرد: آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 در استان قزوین طی 3 روز در روزهای 28، 29 و 30 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: تعداد کل داوطلبانی که طی این سه روز در استان در آزمون کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند 9 هزار و 72 نفر است که به تفکیک 4 هزار و 759 داوطلب زن و 4 هزار و 313 داوطلب مرد هستند. نماینده تام الاختیار آزمون‌های سراسری در استان گفت: آزمون در 5 حوزه درون شهر قزوین به ترتیب دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین، آموزش و پرورش، مرکز آموزش فنی حرفه‌ای، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و در دو حوزه خارج از شهر قزوین و در دانشگاه کار البرز و دانشگاه آزاد تاکستان برگزار می‌شود. این مسئول عنوان کرد: مرکزیت آزمون دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به عنوان دانشگاه مادر است و تعداد داوطلبانی که در این دانشگاه در آزمون شرکت می‌کنند 2هزار و 742 نفر که به تفکیک یکهزار و 386 داوطلب زن و یکهزار و 356 داوطلب مرد هستند. داوطلبان در 135 کد رشته امتحانی شرکت می‌کنند جهرمی بیان کرد: آزمون در دانشگاه بین‌المللی طی 3 روز برگزار می‌شود و امروز 643نفر در آزمون حضور داشتند که به ترتیب 299 داوطلب زن و 344 داوطلب مرد بودند. وی بیان کرد: در روز پنجشنبه یکهزار و 34 داوطلب و جمعه هم یکهزار و 65 داوطلب در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در آزمون شرکت خواهند کرد. نماینده تام الاختیار آزمون‌های سراسری در استان قزوین افزود: به طوری کلی آزمون در 135 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود که از این تعداد 64 کد رشته امروز در آزمون حضور داشتند و 72 کد رشته هم طی روزهای فردا و پس فردا در آزمون حضور دارند. این مسئول ابراز کرد: کلیه پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی سازمان سنجش در آزمون رعایت و فاصله یک و نیم متری بین داوطلبان حفظ شده و داوطلبان موظف هستند با ماسک وارد محدوده آزمون شوند. جهرمی در پایانگفت: داوطلبانی که ماسک نداشته باشند، ماسک در اختیار آنها قرار می‌دهیم و پزشک و آمبولانس هم مستقر در محل آزمون داریم؛ همچنین مبادی ورودی به آزمون مجهز به دستگاه‌های الکل پاش است و صندلی‌ها به طور کامل ضدعفونی شده است. انتهای پیام /