سه‌شنبه 17 مهر 1403

بیش از 93 درصد گاز شیروان در بخش صنعتی مصرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
بیش از 93 درصد گاز شیروان در بخش صنعتی مصرف شد

بجنورد - ایرنا - رییس اداره گاز شیروان گفت: در نیمه نخست امسال، 614 میلیون مترمکعب گاز در این شهرستان به مصرف رسیده که بیش از 93 درصد آن در بخش صنعت بوده است.

علی نقی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، میزان گاز مصرفی در بخش صنعت را 571 میلیون مترمکعب دانست و اظهار داشت: پنج درصد گاز مصرفی در بخش خانگی، یک درصد در حوزه سی ان جی و یک درصد نیز در بخش اداری و نانوایی ها مصرف شده است.

وی عمده مصرف گاز بخش صنعتی شیروان را مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان عنوان کرد و افزود: این نیروگاه روزانه حدود سه میلیون مترمکعب گاز می سوزاند.

وی دیگر صنایع مصرف کننده گاز این شهرستان را شامل چهار باب سی ان جی، 14 باب کوره، کارخانه ها و واحدهای مستقر در شهرک صنعتی برشمرد که یک درصد مصرف گاز بخش صنعتی را مصرف می کنند.

پیش تر مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی، نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان را بزرگترین مصرف کننده گاز استان خوانده و گفته بود که مصرف این نیروگاه در تابستان برابر مصرف کل استان در فصل زمستان است.

حسن‌رضا میربلوکی عنوان کرده بود که مصرف روزانه گاز این نیروگاه در تابستان بعضا به پنج میلیون مترمکعب در روز می رسد.

رییس اداره گاز شیروان گفت: ضریب نفوذ گاز در نواحی شهری این شهرستان 100 درصد و در روستاها بیش از 99.7 درصد است.

محمدی با بیان اینکه تمام روستاهای شیروان گازرسانی شده و تنها روستای رشوانلو در بخش مرکزی، به علت نبود جاده دسترسی مناسب از شبکه گاز بی بهره مانده است، افزود: مجموع مشترکان گاز این شهرستان، 58 هزار و 178 مورد است.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*