دوشنبه 16 مهر 1403

بیکاری در رشتخوار به یک معضل اساسی تبدیل شده است / 70 درصد مراجعات مردمی در حوزه کار و اشتغال است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بیکاری در رشتخوار به یک معضل اساسی تبدیل شده است / 70 درصد مراجعات مردمی در حوزه کار و اشتغال است

باهوش گفت: از طرح ها و ایده های نو که در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد، استقبال خواهیم کرد، راهکارهای ارائه شده باید در راستای کاهش معضل بیکاری استفاده تا به سبب آن آسیب های اجتماعی و مشکلات خانوادگی کاهش پیدا کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حسین باهوش فرماندار رشتخوار در اجتماع فعالین اجتماعی و فرهنگی در رشتخوار گفت: هدف از برگزاری نشست ها با حضور فعالین اجتماعی و فرهنگی این است، که بتوانیم با هم افزایی و کمک همدیگر و با استفاده از خرد جمعی و توانمندی های تمامی دلسوزان به مردم منطقه خدمت نماییم و باید تمامی تلاش خود را بکار گیریم که منشاء خیرات و برکات خوبی برای شهرستان باشیم.

باهوش در ادامه افزود: در مدت کوتاهی که در فرمانداری رشتخوار شروع بکار کرده ایم، جلسات و تصمیمات خوبی برای شهرستان گرفته شده و دغدغه های موجود شهرستان از تریبون های مختلف بیان و پیگیری شده است. مهم ترین معضل و مشکل ما در رشتخوار در حوزه آب و راه است

وی با اشاره به یکسری از مشکلات اساسی شهرستان تصریح کرد: مهم ترین معضل و مشکل ما در شهرستان در حوزه آب و راه است که مشکل آب در اولویت بالاتری قرار دارد و اگر این موضوع در اسرع وقت پیگیری نشود در تابستان پیش رو با بحران آب مواجه خواهیم شد.

حسین باهوش همچنین تاکید کرد: زیرساخت های آبی در رشتخوار فرسوده است و یکی از دلایل کمبود آب، هدر رفت آن در تاسیسات فرسوده می باشد که با پیگیری ها صورت گرفته بزودی طرح تعویض شبکه های آبرسانی در شهرستان اجرایی می گردد.

فرماندار رشتخوار در ادامه با توجه به مشکلات موجود در حوزه راه های مواصلاتی شهرستان اذعان داشت: در حوزه راه ها مشکل اساسی در محور رشتخوار به تربت حیدریه بوده که این مسیر را به جاده مرگ مشهور کرده است و روزانه حدود 1500 تریلی سنگین در این مسیر تردد می کنند که منجر به تصادفات زیادی شده است.

وی همچنین گفت: جاده جنگل از سمت سه راهی تا شهر جنگل به طول 65 کیلومتر جاده ای بسیار قدیمی و خطرناک است و مشکلات فنی و ترافیکی فراوانی دارد و در این بین سلامت و امنیت مردم از مهم ترین مباحث است که در این جاده ها به خطر می افتد. از طرح ها و ایده های نو در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان استقبال خواهیم کرد

باهوش با بیان اینکه باید در اینگونه جلسات راهکارهایی ارائه دهیم که شهرستان از این گرفتگی اقتصادی و اجتماعی بیرون آید، تاکید کرد: ما از طرح ها و ایده های نو که در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان باشد استقبال خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: مشکل اشتغال و بیکاری در رشتخوار یک معضل اساسی برای شهرستان شده است به صورتی که در مراجعات مردمی 70 درصد درخواستها جهت کار و اشتغال می باشد.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه آمار و نرخ بیکاری در این شهرستان بالا است گفت: تنها مجتمع فولادی فعال در این منطقه کارخانه آروند نوین است که پیگیر هستیم فاز دوم این مجموعه راه اندازی شود تا جوانان بیشتری مشغول بکار شده و آمار بیکاری کاهش پیدا کند.

وی سر منشاء تمامی مشکلات را معضل بیکاری دانست و اظهار کرد: از راهکارهای ارائه شده باید در راستای کاهش معضل بیکاری استفاده کنیم تا به سبب آن آسیب های اجتماعی و مشکلات خانوادگی کاهش پیدا کند. انتهای پیام /

بیکاری در رشتخوار به یک معضل اساسی تبدیل شده است / 70 درصد مراجعات مردمی در حوزه کار و اشتغال است 2