شنبه 1 اردیبهشت 1403

بحران آب

بحران آب

وب‌گاه عرشه آنلاین

خاطر نامشخص بودن سیاست دولت در زمینه تأمین ارز مورد نیاز واردات برنج، قیمت برنج نیز در موج اول در سال‌جاری، حدود 10 تا 15 درصد افزایش داشته است که به نظر می‌رسد این روند ادامه دار خواهد بود و قیمت برنج و حبوبات در سال جاری افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند از ابتدای امسال و همزمان با ماه مبارک رمضان، قیمت حبوبات حدود 30 درصد، گوشت قرمز حدود 25 درصد، صیفی جات 50 درصد، برنج حدود 10 درصد و...

وب‌گاه خبر آنلاین

از ابتدای امسال و همزمان با ماه مبارک رمضان، قیمت حبوبات حدود 30 درصد، گوشت قرمز حدود 25 درصد، صیفی جات 50 درصد، برنج حدود 10 درصد و برخی اقلام دیگر هم حدود 15 درصد افزایش داشته اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در کتاب «اقتصاد سیاسی نجات سیاره»، سی. جِی. پلی‌کرونیو در گفت‌وگویی انتقادی با نوآم چامسکی و رابرت پالین، به بررسی بحران آب و هوایی و پیمان نوین سبز جهانی پرداخته است.

وب‌گاه فرارو

زنبور‌های گرده ممکن است در محیط‌های شهری و روستایی حضور داشته باشند، اما اکنون محققان دستکم یک گونه دیگر پیدا کرده‌اند که حتی سازگارتر از این محیط هاست و می‌تواند در زیر آب هم زنده بماند.

وب‌گاه عصر ایران

به نظر می‌رسد که در تابستان امسال، میزان بارندگی‌ها در اغلب نقاط ایران در شرایط بهتری از سال گذشته قرار داشته باشد، اما به سطح قابل قبول سال 1401 نرسد. البته اساسا مقدار بارش‌های ایران در فصل تابستان بسیار اندک است، به نحوی که بارش‌های تابستانه، به طور متوسط 5 درصد مجموع کل بارندگی‌های کشورمان را تشکیل می‌دهد. در همین زمینه باید نگران بحران آب در کشور باشیم.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به مناسبت فرارسیدن روز بحران آب، به معرفی پنج فیلم مشهور با نگاهی متفاوت به مسئله بحران آب پرداخته‌ایم.

وب‌گاه گسترش

آمارها از وضعیت سدهای آب نشان می دهد که وضعیت منابع آب در تهران چندان مطلوب نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور بررسی تحولات منطقه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود.

وب‌گاه فرارو

«کاهش حقآبه از حوضه آبریز رودخانه ارس، علاوه بر تأثیر بر آب شرب، از حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی در ایران و سایر کشور‌های پایین‌دست این حوضه نیز خواهد کاست. علاوه بر این، تهدیدی برای امنیت غذایی کشوراست.»

وب‌گاه عرشه آنلاین

‌هم‌اکنون ترکیه به‌دنبال احداث چندین سد و محدودسازی آب ارس است. آب ارس با توجه به اهمیت استراتژیکی که برای کشاورزی شمال غرب کشور دارد، می‌تواند در این شرایط دچار بحران جدی شود. پروژه سد سازی ترکیه همراه با نابودی شمال غرب ایران! ادامه دارد هم‌اکنون ترکیه به‌دنبال احداث چندین سد و محدودسازی آب ارس است. آب ارس با توجه به اهمیت استراتژیکی که برای کشاورزی شمال غرب کشور دارد، می‌تواند در...

وب‌گاه گسترش

شواهد موجود از ذخیره سدها و کاهش باراندگی، نشان می دهد که تهران، وضعیت مناسبی ندارد.

وب‌گاه فرارو

این کارشناس محیط زیست درباره پروژه اخیر ترکیه در زمینه محدودسازی آب ارس اظهار داشت: «در پروژه داپ که ترکیه در حال اجرای آن است، حدود 4 میلیارد و 473 میلیون مترمکعب توان آب ارس از ترکیه است که 4 میلیارد و 400 یعنی 1 میلیارد بیشتر از مخزن سد کرخه است. ترکیه در حال احداث 3 سد است که 3 میلیارد و 743 میلیون مترمکعب ابعاد آن است و 83 درصد آب ورودی ترکیه به ایران محدود می‌شود. علاوه بر اینکه...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتقال آب ارس به تبریز به عنوان یک پروژه راهبردی در اولویت است و زمان‌بندی و فازبندی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

وب‌گاه گسترش

بحران آب و خشکسالی، مدتی است که حضور خود را در کشور پر رنگ تر از گذشته کرده است.

وب‌گاه گسترش

بازچرخانی و استفاده مجدد از آب، فرآیندی است که در اغلب موارد، شاهد تجربه‌های موفقی از آن در جهان بوده‌ایم. گفتنی است، علاوه بر مصرف بی‌رویه آب‌های شیرین، ورود آلاینده‌های شیمیایی و میکروارگانیسم‌های متعدد به آنها در نهایت سلامت طبیعت و محیط‌زیست را به‌خطر انداخته است.

وب‌گاه گسترش

گزارشات نشان از وضعیت بحرانی سد کرج دارد.