دوشنبه 16 مهر 1403

بی‌تفاوتی بازار سهام به اخبار مثبت ادامه‌دار شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
بی‌تفاوتی بازار سهام به اخبار مثبت ادامه‌دار شد

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بازار نیمه تعطیل و مرده این هفته حرف جدیدی برای گفتن نداشت، ادامه محدودیت دامنه نوسانات سهام و صندوق ها، نفس نیمه جان بازار را گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه افزود: گویی سهامداران خسته تمامی ندارند و بخش قابل توجهی از بازار همچنان رو به پایین است و حتی به شایعات و خبر‌ها هم واکنشی خاصی داده نمی‌شود. شنیده‌هایی از قبیل نظارت بر نرخ سود و تخلفات بانک‌ها، تصویب معافیت‌های مالیاتی در قانون بودجه 1403 و بهبود نرخ خوراک پالایشی ها هم نتوانست تاثیر مثبتی داشته باشد.

وفایی می‌گوید: خودرویی‌ها شفاف سازی‌هایی در مورد برنامه‌های خود برای خروج از ماده 141 کدال کردند و شایعاتی در مورد احتمال شروع پروسه تجدید ارزیابی آنها وجود دارد. هرچند شاهد بهبود و معاملات و نوسانات کوچک در گروه بانکی و خودرویی بودیم. در بخشی از بازار هم دوئل خریداران و فروشندگان برنده خاصی ندارد. رکود عجیبی بازار را فراگرفته و توجهی به ارزندگی و جاماندگی بازار نمی‌شود.

او افزود: لازمه شکل گیری یک روند مثبت پشیمانی فروشندگان در چندین فاز و ایجاد اعتماد دوباره به بازار است که علی الحساب خبری از آن نیست! سفارش‌های بازارگردان در سهام بزرگ و رها سازی سهام کوچک و متوسط که به بهانه حمایت از بازار صورت می‌گیرد هم بیشتر جنبه شاخص سازی دارد، تا اقدامی موثر در جهت بهبود بازار به شمار آید.

خبرنگار: کیمیا قلی‌پور

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس