پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

«تابستان خیس» و «مثلث عشق» برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
«تابستان خیس» و «مثلث عشق» برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی

داستان‌های تألیفی «تابستان خیس» و «مثلث عشق» از آثار جدید محمد صابری است که در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

به گزارش مشرق، دو اثر «تابستان خیس» و «مثلث عشق» به قلم محمد صابری در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه شده است.

در معرفی کتاب «تابستان خیس» آمده است: «این اثر روایت دلشوره‌های مردی است که از کنار خیابان خیس می‌گذرد و با خود می‌گوید چه تابستان خیس و لچری‌ست. می‌اندیشد چه خوب است شرجی و خیسی تابستان اگر که دانه‌ای به پرنده‌ای فکر کند و پرنده‌ای اگر که گلوله‌ای در خواب باشد و.... پس آن‌گاه اگر کسی از کنارش بگذرد شاید هرگز نخواهد دانست که چه اشکی فرو می‌چکد از چشمانش.

"تابستان خیس" قصه رفاقت است و عشق و جنایت؛ رفاقتی که یادآور قصه‌های کیمیایی‌ست، عشقی عجیب و غریب و ماندگار که یادآور تنهایی‌های زنی‌ست از جنس اما بوواری و یا شاید آنا کارنینای تولستوی و دست آخر روایت هولناک جنایتی‌ست بی‌مکافات. شاید از جنس خودزنی و یا حتی خودکشی ژنرال در خاکستر گرم شاندور مارایی.»

این کتاب پس از دو سال دوران غم‌انگیز و سیاه کرونا به ایستگاه پنجم رسید، البته با ویرایشی دیگر از جنس دلشوره‌های پروستی که مدام نوشته‌هایش را کم‌وزیاد می‌کرد.

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:

«نامه حکایت دردهایی‌ست که از سر عشق و یا تنهایی به قلم پناه می‌برند و با نگاشتنش احساس خاص سبک‌باری و شور و شعفی بچه‌گانه تمام وجود را در بر می‌گیرد و پس آن‌گاه التیام می‌بخشد.»

این کتاب را انتشارات نگاه به علاقه‌مندان ادبیات اصیل و ماندگار عرضه می‌کند و همزمان در کلیه کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور نیز ارائه می‌شود.

و اما در این دو سال داستان مهیج دیگری در ذهن نویسنده جوان و پرتکاپوی کشورمان شکل می‌گیرد به نام «مثلث عشق».

در معرفی این اثر آمده است:

«"مثلث عشق" قصه‌ی پرکشش همه دختران هجده‌ساله‌ی ایرانی است که از زندگی پرهیاهوی روزگار خود هیچ نمی‌خواهند به جز عشقی پایدار و مومن به اصالت‌ها. قصه‌ی دلشوره‌های پدری‌ست زخمی از رنج‌های روزگار و دردهای بزرگ‌کردن دختری بی‌مادر، قصه‌ی بورژوازاده‌ی پاریسی دو رگه‌ای است که به یک دختر از راه دور دل می‌بندد و....»

در برشی از این کتاب می‌خوانیم:

«دو دلداده عاشق، دو هم‌آواز ناهماهنگ و آشفته، در مسیری دوشیزوار، راکد و بی‌حرکت فکر می‌کردند که اگر آسمان را از بالای سرشان کنار بزنند، هیچ گزندی به پرنده‌ها نخواهد رسید، هیچ قدی به بلندای خورشید نخواهد اندیشید و هیچ گلوله‌ای قلبی را نشانه نخواهد رفت و پس آن‌گاه خدا به خوابی ابدی فرو خواهد رفت.»

«مثلث عشق» را نشر سیب سرخ به دوست‌داران داستان‌هایی که در ایران و فرانسه می‌گذرد و سبک و سیاق نوشتاری‌اش به‌شدت به دگرگونی میشل بوتور و در جست‌وجوی پروست نزدیک است ارائه می‌کند.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

منبع: ایبنا

«تابستان خیس» و «مثلث عشق» برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی 2
«تابستان خیس» و «مثلث عشق» برای علاقه‌مندان به داستان‌های ایرانی 3