یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

اجتماعی وب‌گاه تابناک

اجتماعی وب‌گاه تابناک

در پی قطعی و لازم الاجرا شدن حکم عباس ایروانی که قبلا صادر و قطعی شده بود، طی روز‌های گذشته این فرد بازداشت و به زندان معرفی شد تا حکمش اجرا شود. حکمی قطعی که در انتهای رسیدگی به 2 پرونده قضایی گروه عظام، از سوی شعبه 4 دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی، صادر شده است. در پرونده‌هایی که متهم ردیف اول هر دو ی آنها، «عباس ایروانی» است.

در پی شکایت بیماران پروانه‌ای و حکم صادره در این پرونده، محموله نفتی آمریکا توسط کشورمان توقیف شد. محموله‌ای که ارزش آن بیش از 50 میلیون دلار برآورد شده و مدتها پیش نفتکش حامل آن توسط نیروی دریایی کشورمان در دریای عمان توقیف شده است. توقیفی که البته علتش فرار این کشتی بعد از تصادم با یک شناور عنوان شده است.

مرگ مردی که در قلبش باتری داشت / ماجرای عروس بیمار!/ سارق: شرور نیستیم؛ فقط ترسیده بودیم / ماجرای زوج کلاهبردار در دیوار / 20 دقیقه تعقیب و گریز برای دستگیری زوج سارق / شلیک برای فرار از حقارت!/ اصلاح و پیرایش زندانیان مجازات جایگزین حبس مرد آرایشگر

34 هزار نوزاد در این 5 ماه متولد شده اند و مادران و نوزادان شرایط سختی دارند و 65 هزار چادر باردار در غزه وجود دارند که نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی هستند. فقط 25 درصد از کمک‌هایی که جمع آوری شده و در بندر العریش قرار دارد وارد غزه شده و روزانه 15 تا 20 کامیون به غزه وارد می‌شود. زیر ساخت‌های اصلی شهر مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته و 79 درصد شهدا و مصدومین زنان و کودکان هستند.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دکتری سال 1403 می‌توانند دفترچه سوالات هریک از رشته‌های امتحانی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده را از طریق لینک‌های مربوطه دریافت کنند.

دستگاه‌هایی که به موجب قانون در امر خطیر پیشگیری از وقوع جرم دارای تکالیف و مسئولیت‌هایی هستند و در این خصوص، بودجه دریافت می‌کنند، باید گزارش عملکرد سالیانه خود در این حوزه را به شورای‌عالی پیشگیری از وقوع جرم ارائه کنند تا بررسی شود که مبادا بودجه تخصیص‌یافته برای امرِ مهمِ مزبور، در محل دیگری صرف شود.

ایشان با اشاره به غرس سه اصله درخت برای نشان دادن اهتمام بیشتر به درختکاری، از جمله کاشت یک درخت زیتون گفتند: برای اعلام همبستگی و همدلی با مردم مظلوم و البته بسیار مقاوم فلسطین، یکی از درخت‌هایی که امروز کاشته شد، درخت زیتون بود و این اقدام نمادین در واقع برای ابراز سلام به آن‌ها بود و اینکه بگوییم همواره حتی در کاشت درخت نیز به یاد مردم فلسطین هستیم.

طرح 50 هزار هکتاری جنگل‌کاری پیرامون شهر تهران از سال 1365 آغاز شد و امروز با اجرای دو هزار هکتار دیگر از این پروژه، مجموعاً 48 هزار و 200 هکتار از طرح مذکور، عملیاتی می‌شود؛ تلاش می‌کنیم، سال آینده پروژه عظیم جنگل‌کاری 50 هزار هکتار از اراضی پیرامون شهر تهران به پایان برسد.