چهارشنبه 4 مهر 1403

تاخیر 7 ماهه در پرداخت سود سهام عدالت

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
تاخیر 7 ماهه در پرداخت سود سهام عدالت

اقتصادنیوز: سهامداران عدالت هنوز منتظر دریافت سود مرحله سوم سهام خود هستند، که با گذشت بیش از 7 ماه از وعده‌های داده شده، هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس امروز به تسنیم گفت: سپرده‌گذاری مرکزی برای پنجمین بار با شرکت مپنا درباره پرداخت سود سهام عدالت مکاتبه کرده است.

این خبر در پی پیگیری‌های مکرر سپرده‌گذاری مرکزی برای پرداخت سود سهام عدالت از سوی شرکت «مپنا» منتشر شد. به گفته این مقام مسئول هفته گذشته پنجمین مکاتبه با این شرکت انجام شده و سازمان بورس نیز به‌طور جدی پیگیر وصول این سود از شرکت مپنا است.

پیش‌تر نیز اعلام شده بود که برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را به‌موقع پرداخت نکرده‌اند، گزارش تخلف تهیه و ابلاغ شده همچنین تأخیر در پرداخت سود سهام عدالت از سوی مپنا به دلیل مشکلات این شرکت با وزارت نیرو و دریافت نشدن مطالبات آن‌ها از این وزارتخانه بوده است.

واریز مرحله سوم سود سهام در هاله‌ای از ابهام؟

سهامداران عدالت هنوز منتظر دریافت سود مرحله سوم سهام خود هستند، که با گذشت بیش از 7 ماه از وعده‌های داده شده، هنوز پرداخت نشده است. در حالی که سود مربوط به مجامع سال 1401 هنوز به‌طور کامل واریز نشده، بخش بزرگی از مجامع سال 1402 نیز برگزار شده است و سهامداران به‌زودی باید سود این مجامع را دریافت کنند.

علیرغم قول‌های مجید عشقی، رئیس پیشین سازمان بورس، و احسان خاندوزی، وزیر سابق اقتصاد، مبنی بر واریز سود تا پایان خردادماه، این موضوع تا مهرماه به تأخیر افتاده است. تاکنون 24.5 هزار میلیارد تومان برای تسویه سود مرحله سوم سهام عدالت واریز شده و با اضافه شدن مبلغ باقی‌مانده، این رقم به حدود 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید. از این میزان، شرکت مپنا تنها برای عملکرد سال 1401 حدود 500 میلیارد تومان بدهی دارد که هنوز پرداخت نشده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید