شنبه 24 شهریور 1403

تازه ترین خبر درباره رفع فیلتر / مسعود پزشکیان چه اقدامی کرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
تازه ترین خبر درباره رفع فیلتر / مسعود پزشکیان چه اقدامی کرد؟

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری درباره اینترنت بدون فیلتر اظهار کرد: اینکه چرا فقط به پارک فناوری پردیس اینترنت بدون فیلتر تعلق گرفته و برای سایر پارک‌ها لحاظ نشده است، به این خاطر است که پارک فناوری پردیس تنها پارک زیر مجموعه این معاونت است و پیگیری‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته است.

حسین افشین امروز در نشست خبری دومین جایزه ملی فناوری نکست 1403 که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره بحث اینترنت طبقاتی و اینکه برای اعضای پارک فناوری پردیس زیرمجموعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اینترنت بدون فیلتر در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اینکه چرا فقط به پارک فناوری پردیس اینترنت بدون فیلتر تعلق گرفته و برای سایر پارک‌ها لحاظ نشده است، به این خاطر است که پارک فناوری پردیس تنها پارک زیر مجموعه این معاونت است و پیگیری‌هایی برای تحقق این امر صورت گرفته است.

خبر مرتبط گروه‌های ذینفع از اقتصاد فیلترینگ سود می‌برند؟

کارشناسان معتقدند، نمی‌توان از داده‌ها نتیجه‌گیری کرد که اپراتورها از اختلالات سود می‌برند، هرچند باعث افزایش درآمدشان شود و معتقدند که در اینجا حقوق کاربر است که تضییع می‌شود و نمی‌تواند به اندازهای که هزینه کرده، از اینترنت استفاده کند. درواقع به باور این کارشناسان، چنانچه از زاویه هزینه - فرصت به موضوع نگاه کنیم، فرصت ازدسترفته و هزینه‌های تحمیل‌شده به‌قدری زیاد است که نمی‌توان فیلترینگ را برای هیچ گروهی سودآور تلقی کرد.

وی یادآور شد: به نظر من اجرای اینترنت طبقاتی در پارک فناوری پردیس و برای برخی فناوران و شرکت‌ها بدسلیقگی بوده و اصلاً نباید چنین چیزی اعلام می‌شد و شخصاً با اینترنت طبقاتی موافق نیستم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

تازه ترین خبر درباره رفع فیلتر / مسعود پزشکیان چه اقدامی کرد؟ 2