سه‌شنبه 17 مهر 1403

تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تاکید فرماندار آستانه اشرفیه بر تشدید نظارت بر نانوایی های شهرستان

رشت - فرماندار آستانه اشرفیه بر لزوم تشدید نظارت همگانی و تقویت بازرسی بر فعالیت نانوایی های مناطق شهری و روستایی این شهرستان تاکید کرد.

یونس محمودی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون آرد و نان این شهرستان در محل فرمانداری عرضه نان با کیفیت را حق مردم دانست و اظهار داشت: ضروری است تا ساماندهی، تامین و توزیع آرد باکیفیت در اولویت فعالیت کمیسیون آرد و نان شهرستان قرار بگیرد.

وی در ادامه اجرای مصوبات این کمیسیون را جهت ایجاد رضایتمندی عمومی در منطقه موثر دانست و یادآور شد: انتظار می رود مصوبات این کمیسیون از سوی اعضاء با جدیت مورد پیگیری و عملی شود.

رییس اتاق اصناف آستانه اشرفیه نیز اظهار داشت: هم اکنون تعداد 193 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعالیت دارند که از این تعداد142 واحد یارانه پز، 48 واحد آزاد پز و 3 واحد نیز مختص نان فانتزی و نان حجیم هستند.

قربان رعنای رئوف با اشاره به اینکه از این تعداد نانوایی 66 واحد دوگانه سوز (گاز شهری و گازوئیل) هستند افزود: برخی از نانوایی های فعال در این شهرستان نیز به کپسول های گاز مایع مجهزند.

وی سهیمه آرد این شهرستان را ماهانه 23 هزار و 370 کیسه (15 هزار و 791 کیسه یارانه ای و 7 هزار و 579 کیسه آزادپز) اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان سهیمه جوابگوی نیاز این شهرستان به خصوص در مناطق روستایی نیست و باید افزایش یابد.

رعنای رئوف در ادامه با اشاره به اجرای طرح های نظارتی از نانوایی های این منطقه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 341 مورد، بازرسی از نانوایی های این شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی ها تعداد 45 مورد تخلف شناسایی و تشکیل پرونده شد.

به گفته وی در هر یک از نانوایی های این شهرستان تعداد دو تا پنج نفر مشغول کارند.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*