تبسنجی 4500 نفر در ورودیهای سمنان
سمنان - ایرنا - فرماندار سمنان گفت: چهارهزار و 450 نفر در روزهای پنجشنبه و جمعه در ورودیهای شهر سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تبسنجی شدند.
سید عباس دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کمتر از 10 نفر از افراد تبسنجی شده در ورودیهای سمنان تب داشتند و مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بودند. وی ادامه داد: در 2 ورودی شهرسمنان، به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح تبسنجی و غربالگری توسط هلال احمر انجام میشود. وی بیان کرد: اجازه ورود و اقامت به مسافران و خودروهای دارای پلاکهای غیربومی در شهر سمنان داده نمیشود. دانایی تصریح کرد: از سرنشینان خودروهای با پلاک غیر بومی و بومی ساکن سمنان که وارد شهر میشوند شماره تماس و مشخصات دقیق گرفته میشود و کارشناسان مراکز بهداشت با تماس یا مراجعه حضوری به خانههای این افراد، سلامت آنها را بررسی میکنند. وی خاطرنشان کرد: مراکز اقامتی شهر سمنان تعطیل است و اگر مسافری وارد شهر سمنان شود جایی برای اسکان نخواهد داشت و مجبور به ترک شهر میشود. دانایی یادآور شد: نصب چادر در بوستانهای شهر سمنان نیز ممنوع است و به مسافران به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه اقامت و نصب چادر داده نمیشود. مرحله سوم ضدعفونی شهر سمنان تکمیل شد فرماندار سمنان تصریح کرد: مرحله سوم ضدعفونی کردن نقاط شلوغ شهر سمنان با کمک بخشهای مختلف تکمیل شد. وی ادامه داد: 198 هزار لیتر محلول ضدعفونی در سه مرحله ضدعفونی شهر سمنان مصرف شد. فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: مناطق پرتردد شهر سمنان مانند بازار سرپوشیده، وادیالسلام، راهآهن، بوستانهای شهر، ساختمان های پزشکان و مرکز تجاری ققنوس به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی شده است. از ظهر دیروز یکهزار و 365 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 12 هزار و 729 رسید، این تعداد در استان سمنان با 47 نفر مبتلای جدید در 24 ساعت گذشته به 409 نفر در روز شنبه بیست و چهارم اسفند افزایش یافت.
*س_برچسبها_س* *س_پرونده خبری_س*