سه‌شنبه 3 مهر 1403

تجمع معلمان مقابل مجلس

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تجمع معلمان مقابل مجلس

صبح امروز تعداد قابل توجهی از مربیان پیش‌دبستانی در مقابل مجلس تجمع کردند. اعتراض آنها به عدم استخدام و تعیین نشدن تکلیفشان است. در واقع بسیاری از این معلمان معتقدند که سیاست‌های متغیر دولت‌ها باعث شده تا آنها همیشه درگیر مساله استخدام و دریافت حق و حقوشان باشند. صبح امروز تعداد قابل توجهی از مربیان پیش‌دبستانی در مقابل مجلس تجمع کردند. اعتراض آنها به عدم استخدام و تعیین نشدن تکلیفشان...

صبح امروز تعداد قابل توجهی از مربیان پیش‌دبستانی در مقابل مجلس تجمع کردند. اعتراض آنها به عدم استخدام و تعیین نشدن تکلیفشان است. در واقع بسیاری از این معلمان معتقدند که سیاست‌های متغیر دولت‌ها باعث شده تا آنها همیشه درگیر مساله استخدام و دریافت حق و حقوشان باشند.

یکی از این مربیان می‌گوید: متاسفانه سال‌هاست که ما با مساله وعده‌هایی که داده می‌شود اما پیگیری نمی‌شود مواجه‌ایم.

مطالبه اصلی مربیان پیش‌دبستانی تعیین تکلیف جذب، استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی و لحاظ شدن در برنامه توسعه هفتم ماده 88 تبصره 15 بند خ است

او می‌افزاید: مطالبه اصلی مربیان پیش‌دبستانی تعیین تکلیف جذب، استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی و لحاظ شدن در برنامه توسعه هفتم ماده 88 تبصره 15 بند خ است. این گروه از مربیان می‌گویند که از سال 1391در مدارس دولتی مشغول به کار هستند اما هنوز وضعیتشان مشخص نیست.

مطالبه اصلی مربیان پیش دبستانی تعیین تکلیف جذب، استخدام، تبدیل وضعیت استخدامی و لحاظ شدن در برنامه توسعه هفتم ماده 88 تبصره 15بندخ است. این گروه از مربیان می گویند که از سال 1391در مدارس دولتی مشغول به کار هستند اما هنوز وضعیتشان مشخص نیست.

در حالی که وزیر آموزش پرورش طی روزهای گذشته خبر از بهبود وضعیت آموزش و پرورش و معلمان می‌دهد اما واقعیت این است که ساماندهی این وضعیت با وعده‌ها و اقدامات کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست. در حالی که چند روز مانده با بازگشایی مدارس اخباری از ایمن نبودن بالای 70 درصد از مدارس کشور منتشر می‌شود و در اولین روز مهر نیز سقف کلاس درسی در ارومیه روی سر دانش‌آموزان آوار می‌شود و آنها را راهی بیمارستان می‌کند، در سومین روز از سال تحصیلی مساله اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی نیز به یکی دیگر از چالش‌های این روزهای آموزش و پرورش تبدیل شده است.

جای خالی مربیان پیش‌دبستانی در قانون توسعه هفتم

براساس بند خ تبصره 15 قانون بودجه که برای کمک به تأمین معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش لحاظ شده، آمده است: «وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا 24 ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق‌التدریسی اقدام کند.» نکته قابل تامل این که در این بند قانونی، به نام مربیان پیش‌دبستانی برای جذب اشاره‌ای نشده است و همین موضوع در روزهای گذشته باعث نارضایتی و تجمعات مربیان پیش‌دبستانی در استان‌های گوناگون شده است.

منبع: تجارت نیوز

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

تجمع معلمان مقابل مجلس 2