سه‌شنبه 10 مهر 1403

تحلیل بازی پرسپولیس و پاختاکور / نمایش غیرمنتظره و پیچیده شدن مسیر صعود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تحلیل بازی پرسپولیس و پاختاکور / نمایش غیرمنتظره و پیچیده شدن مسیر صعود

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، با وجود شکست 1-0 پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا، عملکرد شاگردان خوان کارلوس گاریدو مورد تحسین قرار گرفت. نمایش دفاعی و تاکتیکی این تیم در برابر یکی از ثروتمندترین تیم‌های عربستان، نشان‌دهنده قابلیت‌های بالای تیم ایرانی بود و همین امر باعث شد تا هواداران و کارشناسان از تلاش بازیکنان پرسپولیس قدردانی کنند. ادامه روند...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، با وجود شکست 1-0 پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان در هفته نخست لیگ نخبگان آسیا، عملکرد شاگردان خوان کارلوس گاریدو مورد تحسین قرار گرفت. نمایش دفاعی و تاکتیکی این تیم در برابر یکی از ثروتمندترین تیم‌های عربستان، نشان‌دهنده قابلیت‌های بالای تیم ایرانی بود و همین امر باعث شد تا هواداران و کارشناسان از تلاش بازیکنان پرسپولیس قدردانی کنند.

ادامه روند مثبت در لیگ برتر

پس از بازی با الاهلی، پرسپولیس به مسیر موفقیت در لیگ برتر بازگشت. در هفته پنجم، تیم گاریدو موفق شد با نتیجه 2-0 آلومینیوم اراک را شکست دهد. همچنین در دربی پایتخت، شاگردان گاریدو با یک بازی منطقی توانستند با نتیجه 1-0 استقلال را شکست دهند و با یک بازی کمتر، با 11 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کنند.

انتظارات بالا پیش از بازی با پاختاکور

با توجه به این موفقیت‌ها و حمایت گسترده هواداران، انتظار می‌رفت که پرسپولیس در دومین دیدار خود در لیگ نخبگان آسیا مقابل پاختاکور ازبکستان به اولین پیروزی خود دست یابد. گل زودهنگام علی علیپور در ثانیه چهلم بازی نیز امید‌ها را افزایش داد و هواداران پرسپولیس انتظار یک شب به یادماندنی را داشتند.

تحلیل بازی با پاختاکور: نمایش دور از انتظار پرسپولیس

شرایط نامساعد و تأثیر بارندگی شرایط نامساعد زمین و بارش باران تأثیر زیادی بر عملکرد پرسپولیس گذاشت. پاختاکور ازبکستان، که سرمربی خود را به دلیل محرومیت روی نیمکت نداشت، در دقایق پایانی نیمه نخست شروع به ایجاد موقعیت‌های خطرناک کرد و سرانجام در نیمه دوم موفق به گلزنی شد.

ضعف‌های آماری پرسپولیس در بازی

آمار بازی نشان می‌دهد که پرسپولیس در این دیدار عملکرد مناسبی نداشت. پاختاکور 19 شوت به سمت دروازه پرسپولیس زد، در حالی که پرسپولیس تنها 9 شوت ثبت کرد. اگرچه الکسیس گندوز، دروازه‌بان پرسپولیس، با عملکرد فوق‌العاده‌اش مانع از باخت پرسپولیس شد، اما ضعف‌های دیگری مانند تعداد کرنر‌های کمتر (2 کرنر در مقابل 8 کرنر پاختاکور) و اجازه لمس توپ 19 بار در محوطه جریمه، نشان‌دهنده نواقص تاکتیکی تیم بود.

گره خوردن مسیر صعود

با وجود این که پرسپولیس در بازی خانگی مقابل پاختاکور محکوم به پیروزی بود، تساوی در این دیدار شرایط صعود تیم به مرحله بعد را پیچیده کرده است. این نتیجه فشار بیشتری بر روی شاگردان گاریدو وارد خواهد کرد تا در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری ارائه دهند و برای رسیدن به مراحل بالاتر تلاش کنند. انتهای پیام /