سه‌شنبه 1 آبان 1403

تحلیل تصاویر ماهواره‌ای برای شناسایی منشاء الودگی هوا / وظیفه‌ای برای مدیریت الودگی نداریم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تحلیل تصاویر ماهواره‌ای برای شناسایی منشاء الودگی هوا / وظیفه‌ای برای مدیریت الودگی نداریم

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: ما برای اولین بار موضوع تحلیل تصاویر ماهواره‌ای را شروع کردیم که منشاء الودگی هوا را شناسایی کنیم.

محمدمهدی میرزایی قمی سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد، اظهار کرد: شرکت کنترل کیفیت هوا در سال 1372 تاسیس شده و سنجش آلودگی هوا و آلودگی صوت از وظایف این شرکت است، این سازمان بر اساس قانون و شرح وظایف سازمان، وظیفه‌ای برای مدیریت الودگی هوا ندارد.

وی ادامه داد: 22 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در سطح شهر تهران داریم، 36 ایستگاه سنجش الودگی صوت و 18 نمایشگر هم در پایتخت وجود دارد، در موضوعات مطالعاتی، تحلیل، سنجش و... شرکت کنترل کیفیت هوا همتا و نظیری ندارد.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران یاداور شد: منابع الاینده به 2 بخش تقسیم می‌شوند که شامل ثابت و متحرک است، مدل پیش بینی الودگی هوا در قانون مشخص شده است و سازمان هواشناسی مکلف شده که مدل پیش بینی را پیاده سازی کند.

میرزایی قمی تاکید کرد: ما برای اولین بار موضوع تحلیل تصاویر ماهواره ای را شروع کردیم که منشا الودگی هوا را شناسایی کنیم، رفع آلودگی هوا غیرقابل حل نیست.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری