یک‌شنبه 15 مهر 1403

تحول شگفت انگیز جیلی در خودروسازی | نسل جدید خودرو برقی سال 2026 در بازار عرضه می شود

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تحول شگفت انگیز جیلی در خودروسازی | نسل جدید خودرو برقی سال 2026 در بازار عرضه می شود

شرکت خودروسازی جیلی قصد دارد تا اوایل سال 2026 برند خودرو الکتریکی زیکر را در کره جنوبی معرفی کند.

شرکت جیلی قصد دارد اولین خودروی برقی پریمیوم خود را در اوایل سال 2026 به کره جنوبی عرضه کند و به جمعیتی از خودروسازان چینی بپیوندد که امیدوارند به بازاری نفوذ کنند که هنوز توسط شرکت های هیوندای موتور و کیا اشغال شده است.

جیلی اعلام کرده که فناوری هوشمند زیکر با نام تجاری خودروی الکتریکی جیلی که در ماه مه در ایالات‌متحده عمومی شد، نمایشگاه‌هایی را در سئول و گیونگ‌گی، تا پایان سال آینده افتتاح خواهد کرد و تحویل را در سه ماهه اول سال 2026 آغاز خواهد کرد.

اولین مدلی که در کره جنوبی عرضه می‌شود ممکن است زیکر 001 باشد، یک خودروی الکتریکی که می‌تواند تا 620 کیلومتر را با یک بار شارژ طی کند، اگرچه این برنامه‌ها نهایی نیستند.

نسخه بنزینی جیلی شینگروی با دو پیشرانه 1.5 و 2 لیتری توربو تولید می‌شود و در بازه قیمتی 15 هزار تا 20 هزار دلار قرار دارد. بنابراین انتظار می‌رود سازنده، نسخه هیبریدی آن را حداقل چند هزار دلار گران‌تر عرضه کند.

طبق گزارش رویترز خودروسازان چینی در مواجهه با تعرفه‌های موقتی که اروپا بر خودروهای برقی وارداتی از چین وضع می‌کند و تعرفه‌های 100 درصدی از ایالات‌متحده، به دنبال بازارهای دیگر برای رشد هستند. به عنوان مثال، بی‌وای‌دی در حال آماده شدن برای عرضه خودروهای سواری خود در کره جنوبی است و طبق داده‌ها، اتوبوس‌های برقی از چین در حال حاضر حدود 40 درصد از کل اتوبوس‌های الکترونیکی در جاده‌های این کشور را تشکیل می‌دهند.

تحول شگفت انگیز جیلی در خودروسازی | نسل جدید خودرو برقی سال 2026 در بازار عرضه می شود 2
تحول شگفت انگیز جیلی در خودروسازی | نسل جدید خودرو برقی سال 2026 در بازار عرضه می شود 3
تحول شگفت انگیز جیلی در خودروسازی | نسل جدید خودرو برقی سال 2026 در بازار عرضه می شود 4