دوشنبه 23 مهر 1403

تخم‌گذاری پرندگان مهاجر در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تخم‌گذاری پرندگان مهاجر در تالاب‌های چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شرایط مساعد تالاب‌های استان، تخم‌گذاری و زادآوری برخی از پرندگان مهاجر در استان آغاز شده است.

شهرام احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهاجرت بهاره پرندگان آبزی و کنارآبزی به استان آغاز شده و برخی از گونه‌های این پرندگان نیز شروع به تخم‌گذاری در تالاب‌های استان کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 100 هزار قطعه پرنده به تالاب‌های استان مهاجرت بهاره یا زمستانه دارند، افزود: این پرندگان بیش از 60 گونه هستند و از این تعداد بین 40 تا 50 هزار قطعه پرنده با توجه به شرایط خوب موجود، زادآوری می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری به مشارکت خوب مردم محلی در حفاظت از تالاب‌ها اشاره و بیان کرد: علاوه بر تجهیز تالاب چغاخور و گندمان به سیستم‌های حفاظت نوین و برخط، گشت‌های ثابت و سیار نیز در این تالاب‌ها مشغول فعالیت و رصد شرایط هستند.

احمدی، افزایش مشارکت محیط زیست با جوامع محلی و مردم را از اقدامات شاخص برای احیا و حفاظت پایدار تالاب‌های استان عنوان و بیان کرد: تدوین برنامه مدیریت زیست بومی تالاب‌های چغاخور و گندمان، افزایش نیروهای حفاظتی در سطح تالاب‌های استان، ایجاد پاسگاه‌های محیط‌بانی، افزایش گشت، کنترل و نظارت، احداث ایستگاه پایش برخط آنلاین با استفاده از اعتبارت جهانی برای تالاب چغاخور و ارتقای آموزش‌های زیست محیطی در خصوص ارزش‌های تالاب برای جوامع محلی از دیگر اقدامات برای حفاظت تالاب‌های استان است.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون هیچ موردی از وقوع آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست استان گزارش نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*