شنبه 31 شهریور 1403

تدابیر جدید دولت ترکیه برای مقابله با شیوع کرونا

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تدابیر جدید دولت ترکیه برای مقابله با شیوع کرونا

رئیس جمهوری ترکیه گفت: محدودیت رفت و آمد از آخر هفته جاری در سراسر ترکیه اعمال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه طی اظهاراتی خطاب به مردم بعد از حضور در نشست کابینه دولت اعلام کرد: محدودیت رفت و آمد برای تعطیلات آخر هفته بین ساعت‌های 8 شب الی 10 صبح در سراسر ترکیه اعمال خواهد شد.

اردوغان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا که جان بیش از یک میلیون و 340 هزار نفر در سراسر جهان را گرفته است همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد که هنوز درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

رئیس جمهوری ترکیه تدابیر جدید دولت این کشور برای مقابله با کرونا را تشریح کرد: مقررات محدودیت رفت و آمد برای سالمندان 65 سال و بالاتر شامل افراد زیر 20 سال به جز شاغلان نیز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی برخی از این محدودیت‌ها به شرح زیر است:

- آموزش در تمامی مدارس که در حال حاضر در تعطیلی میان ترم به سر می‌برند تا پایان سال تحصیلی به صورت آنلاین ادامه خواهد یافت.

- فعالیت مراکز خرید و فروشگاه، سلمانی و آرایشگاه‌ها نیز محدود خواهد شد. سینماها نیز مطابق با خواست این بازار تا پایان سال جاری تعطیل خواهد بود.

- کافه و رستوران‌ها نیز فقط به صورت سفارشی کار خواهند کرد. قهوه‌خانه نیز برای مدتی تعطیل خواهد بود. تمامی بازی‌های ورزشی نیز بدون تماشاگر برگزار خواهد شد. ممنوعیت سیگار کشیدن در خیابان‌های اصلی و میادین نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام