شنبه 29 اردیبهشت 1403

تداوم موفقیت‌های نفتی در دولت رئیسی

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
تداوم موفقیت‌های نفتی در دولت رئیسی

به گزارش مشرق، یکی از فعالان توئیتری در صفحه خود متنی در راستای موفقیت هایی که دولت در زمینه نفت و مشتقات آن کسب کرده است، نوشت:

آژانس بین المللی انرژی (IEA) اعلام کرد ایران در ژوئن 2023 نیز همانند ماه می موفق به تولید روزانه 3.1 میلیون بشکه نفت شده است.

این آژانس همچنین ظرفیت تولید پایدار نفت در ایران را 3.8 میلیون بشکه در روز اعلام کرده است.

مراجع معتبر بین المللی در حوزه انرژی صادرات نفت ایران در ماه گذشته را 1.6 میلیون بشکه در روز گزارش کرده بودند؛ تداوم تولید بیش از 3 میلیون بشکه ای بی شک بیانگر تداوم در صادرات است، و با توجه به تمرکری که دولت بر درآمدهای نفتی دارد، انتظار میرود آمار صادرات نسبت به ماه گذشته بیش از 1.6 میلیون بشکه و یا حداقل برابر با آن باشد. این میزان از صادرات در پنج سال گذشته و خصوصا پس از خروج ترامپ از برجام بی سابقه بوده است.

برخلاف برخی ادعاها، دولت سیزدهم بیش از 90 درصد صادرات نفتی خود را بصورت نقدی انجام داده و کشور را از تنگنا خارج کرده است.

لیکن از آنجایی که دسترسی به منابع ارزی با مشقت حاصل میشود، دولت مایل نیست به راحتی دست خود را خالی کند؛ لذا از آن سو تلاش میکند با ایجاد ارتباطات جدید در کشورهای مختلف، بسیاری از مایحتاج اساسی کشور را از طریق تهاتر، غیرنقدی، و بدون نیاز به استفاده از سیستم های مالی تحت نظارت آمریکا تامین نماید.

هرچند درآمدهای این دولت نسبت به دولت قبل فوق العاده بوده و توانسته برای کشور ذخایر کالاهای استراتژیک ایجاد، و امنیت غذایی ملت از طریق پرکردن انبارها را تضمین کند، اما مع الاسف حجم آوارها و اثرات سو مدیریت دولت روحانی همچنان زیاد و برای مردم عذاب آور است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.