سه‌شنبه 17 مهر 1403

تدفین اموات کرونایی در بجنورد 2 برابر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تدفین اموات کرونایی در بجنورد 2 برابر شد

بجنورد - ایرنا - شهردار بجنورد گفت: در 2 هفته اخیر، شمار جانباختگان کرونایی که در آرامستان مرکز استان خراسان شمالی خاکسپاری شده‌اند، 2 برابر شده است.

هادی زارعی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در 2 هفته گذشته، آمار خاکسپاری جانباختگان بیماری کووید 19 در بجنورد افزایش یافته و نسبت به سایر متوفیان 2 برابر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این، شمار متوفیان ناشی از کرونا با سایر متوفیان برابر بود اما در 2 هفته اخیر شمار اموات کرونایی 100 درصد افزایش یافته است.

حضور شهروندان در آرامستان‌های بجنورد محدود شد

شهردار بجنورد در بخش دیگر سخنان خود گفت: حضور شهروندان در آرامستان‌های این شهر تا پایان امسال محدود شده است.

زارعی اظهار داشت: با توجه به افزایش شیوع کرونا، محدودیت حضور شهروندان در آرامستان ها از هفته جاری اجرایی می شود و از مردم انتظار می رود در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی محیط آرامستان ها بسیار آلوده است، گفت: فضای سالن ها و سطوح آرامستان ها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضدعفونی می شود اما به هر حال حضور در این مکان ها سبب به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود، از این رو انتظار می رود مردم در آرامستان ها حضور پیدا نکنند.

شهردار بجنورد افزود: برای انجام کارهای تدفین افراد در این روزهای کرونایی، تنها چند نفر از افراد خانواده به صورت محدود امکان حضور در آرامستان را دارند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

بر اساس این گزارش خراسان شمالی از اوایل مرداد در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته و در 2 هفته گذشته شمار بیماران کووید 19 در این استان به صورت نگران کننده ای افزایش یافته است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*