دوشنبه 16 مهر 1403

تدوین رشته‌های دانشگاه‌های خراسان شمالی بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه باشد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
تدوین رشته‌های دانشگاه‌های خراسان شمالی بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه باشد

استاندار خراسان شمالی گفت: آموزش عالی باید مزیت‌های نسبی استان را در نظر گرفته و در جهت رفع نداشته های استان برنامه ریزی کند.

به گزارش ایسنا، محمد علی شجاعی، 10 خرداد ماه در جلسه شورای اداری استان، با اشاره به اینکه اگر آموزش عالی نداشته های استان را در نظر نگیرد، توسعه استان امکان پذیر نخواهد بود، افزود: باید مقالات و پژوهش‌هایی که در استان انجام می شود در راستای رفع نداشته های استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه امضای تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی کشور در خصوص سند ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی استان، برای رفع نداشته های استان است، ادامه داد: هدف اصلی از این تفاهم نامه این است که فارغ التحصیلان بتوانند دردی از دردهای استان را دوا کنند و از ظرفیت‌های نیروهای انسانی بومی در استان بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه رشته های مورد نیاز استان باید بر اساس مزیت های نسبی استان باشد، تصریح کرد: صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات بسیار مورد نیاز است و اگر نیروی متخصص تربیت شود رشد و توسعه استان به سرعت پیش خواهد رفت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: 10 درصد مصرف برق استان از سوی صنایع است و از همین جهت تمام تلاش خود را برای پیشگیری از قطعی برق به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم مطالبات مردم استان را پاسخگو باشیم و در این خصوص با وزیر نیرو نیست مکاتباتی انجام شده است.

در این آیین همچنین شجاعی، استاندار خراسان شمالی و طهرانچی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

استان خراسان شمالی 28 هزار دانشجو دارد.

انتهای پیام

تدوین رشته‌های دانشگاه‌های خراسان شمالی بر اساس مزیت‌های نسبی منطقه باشد 2