جمعه 31 فروردین 1403

ترور دانشمند ایرانی ترس دشمنان از توان علمی ایران را نشان داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ترور دانشمند ایرانی ترس دشمنان از توان علمی ایران را نشان داد

سنندج - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اقدام تروریستی دشمنان کوردل در به شهادت رساندن دانشمند صنعت دفاعی گفت: این عمل ناجوانمردانه، ترس دشمنان جنایتکار از توان بالای علمی فرزندان ایران اسلامی را نشان داد.

حجت‌الاسلام محمد سادات روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام دشمنان نمونه‌ای از استیصال و درماندگی دشمنان از پیشرفت‌های همه جانبه ایران اسلامی است.

وی افزود: ترور این دانشمند صنعت دفاعی کشور پرده از نقشه‌های شوم جنایتکاران علیه کشور برداشت و نشان داد توطئه‌های بزرگی علیه پیشرفت، سعادت و عزت و توانمندی کشور ما در جریان است. رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه شهید فخری‌زاده نمونه بارز یک انسان مجاهد و با تقوا بود، گفت: این شهید والا مقام نمونه بارز دانشمندی برجسته، مومن و مجاهد با تقوا و مخلص بود که عمر پربار خویش را صرف خدمت به ملت بزرگ ایران و پیشرفت همه جانبه کشور کرد. وی ضمن تسلیت شهادت این استاد وارسته به محضر ملت بزرگ ایران اسلامی یادآور شد: گرفتن انتقام سخت و پشیمان‌کننده از صهیونیست‌های جنایتکار و شناسایی عوامل داخلی و نفوذی و مسببان این جنایت ضد بشری امری ضروری و حتمی خواهد بود.

به گزارش ایرنا، تروریست‌های بیگانه عصر جمعه - هفتم آذرماه - با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند. به گفته وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان این حمله تروریستی ابتدا خودرو حامل فخری زاده مورد حمله واقع گرفت و بعد یک خودرو نیسان در 15 متری وی منفجر شد. در اثر این تیراندازی و انفجار، فخری زاده به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد ولی با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان به شهادت رسید.

*س_برچسب‌ها_س*