چهارشنبه 18 مهر 1403

ترکیه «دیسکورد» را فیلتر کرد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
ترکیه «دیسکورد» را فیلتر کرد

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، رگولاتور فناوری اطلاعات ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور به دنبال یک تصمیم قضایی، دسترسی به پیام‌رسان دیسکورد را مسدود کرده است. دیسکورد پلتفرم چت گروهی با قابلیت استریم و ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری است. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه تصمیم این ممنوعیت دسترسی را در وب‌سایت خود منتشر کرد. ییلماز تونچ، وزیر دادگستری...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از رویترز، رگولاتور فناوری اطلاعات ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور به دنبال یک تصمیم قضایی، دسترسی به پیام‌رسان دیسکورد را مسدود کرده است. دیسکورد پلتفرم چت گروهی با قابلیت استریم و ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری است. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ترکیه تصمیم این ممنوعیت دسترسی را در وب‌سایت خود منتشر کرد. ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه، گفت که دادگاهی در آنکارا، به دلیل وجود شواهد کافی مبنی بر ارتکاب جرایم سوءاستفاده جنسی از کودکان و فحشا تصمیم به قطع دسترسی به دیسکورد در ترکیه گرفته است.

تونچ همچنین طی پستی در ایکس گفت: ما مصمم هستیم که از جوانان و کودکان خود در مقابل مطالب مضر شبکه‌های اجتماعی و اینترنت که جرم محسوب می‌شوند، محافظت کنیم. ما هرگز اجازه نخواهیم داد که تلاش‌هایی برای تزلزل در بنیان‌های ساختار اجتماعی ما صورت گیرد. این تصمیم ممنوعیت دسترسی پس از خشم عمومی ناشی از قتل دو زن توسط یک مرد 19 ساله در اوایل این ماه اتخاذ شد. در پی این حادثه، محتوای شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد که برخی از کاربران دیسکورد، این قتل را ستایش می‌کردند که این امر منجر به خشم عمومی علیه برخی از جوامع در این پلتفرم شد.

پیش از این آژانس خبری تاس روسیه نیز گزارش داد که رگولاتور ارتباطات روسیه پس از اینکه دیسکورد را به دلیل عدم حذف محتوای ممنوعه جریمه کرده بود، به دلیل نقض قوانین تصمیم به مسدودی آن گرفت.