سه‌شنبه 3 مهر 1403

تزریق 1200 میلیارد تومان اعتبار از تبصره 18 برای توسعه شرکت‌های حمل ونقل ریلی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
تزریق 1200 میلیارد تومان اعتبار از تبصره 18 برای توسعه شرکت‌های حمل ونقل ریلی

جبار علی ذاکری معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه دغدغه‌ها و چالش های شرکت‌های فعال در حوزه ریلی را شنیدیم و دغدغه‌های آنها برای ما بسیار مهم بوده است گفت: همواره علاقه‌مند هستیم که کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه راه آهن کاهش پیدا کند و از ظرفیت و توان آنها برای بهبود وضعیت صنعت حمل ونقل ریلی استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های بخش ریلی تسهیلات بانکی و کمک‌هایی که دولت می‌تواند در این حوزه انجام دهد تا شرکت‌های حمل و نقل بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ماده دوازده در جهت کمک به شرکت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و فعالیت هایی که داشتند بسیار مهم وحائز اهمیت است گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته از اعتبارات 1401 که حدود هزار میلیارد تومان بوده هنوز استفاده نکرده و ما امیدواریم که این ماده دوازده در یک ماه آینده تزریق شود.

ذاکری اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و همینطور مجموعه ما در ستاد اولویت بندی‌هایی انجام داد که به ستاد منتقل کردیم و از ظرفیت تبصره هجده هم برای امسال استفاده شده که 3600 میلیارد تومان بوده که 1200 میلیارد تومان آن را در چند روز گذشته با پیگیری های مقام عالی وزارت و همکاران ما در ستاد به نتیجه رسیده و به شرکت‌ها تزریق خواهد شد.

خبرنگار: محبوبه کباری