جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

بورس کالا با توجه به تعطیلی روز شنبه هفته آینده (15 اردیبهشت)، زمان‌بندی جدید عرضه محصولات در هفته منتهی به 19 اردیبهشت را اعلام کرد.

تعداد 50 دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار ملک این تعاونی روی گسل در شهر شهید باقری خبر داد.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 3 میلیون و 535 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 42 میلیون و 650 هزار تومان است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستان گفت: این محموله هنوز به گمرک مرزی جهت طی تشریفات اظهار نشده است.

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

کتاب " اقتصاد در هیاهوی انتظارات " منتشر شد. برای اولین بار در ایران یک کتاب تخصصی در رابطه با اثرات انتظارات تورمی در اقتصاد ایران توسط موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز به رشته تحریر درآمد.

بایستی توجه به شرایط کارگران به‌عنوان طلایه‌داران حضور در خط مقدم میدان اقتصادی در اولویت کارفرمایان باشد.

وزیر نفت از برنامه جدید وزارت نفت برای تولید بنزین از متانول به‌منظور کمک به رفع ناترازی بنزین خبر داد و گفت: بخشی از تولید متانول کشور به‌سمت تولید بنزین و ارزش افزوده سوق داده می‌شود که دانش فنی و توانمندی تولید آن را داریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در سال 1403 قراردادهای مهمی در صنعت نفت کشور به امضا خواهد رسید و به‌تدریج تمامی تفاهم‌نامه‌ها در این سال به قرارداد تبدیل خواهد شد.

در حالی با احتساب پروژه‌های مشارکتی حدود 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن پرند در حال ساخت است که در اجرای برخی پروژه‌ها از خاک جزیره هرمز و بوموسی استفاده می‌شود.

معاون وزیر نفت گفت: از شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌ها تقاضا دارم که بر اساس قانون نسبت به جمع‌آوری حساب‌وکتاب‌های خود اقدام کنند و پولی که باید بابت خوراک پرداخت شود را در وقت مقرر و در زمان مناسب پرداخت کنند.

بررسی عملکرد بودجه شرکتهای دولتی نشان میدهد برق حرارتی در یک سال حدود 22 همت زیان ساخته است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد.

کارگران مشمول قانون کار روز کارگر امسال بر اساس قانون کار مانند سال‌های گذشته تعطیل هستند.

حضور 2300 تاجر و سرمایه گذار خارجی از 103 کشور دنیا در راس هیئت های عالی رتبه تجاری در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران با عنوان اکسپو 2024 نشان از امنیت بالای کشور در حوزه تجارت و سرمایه گذاری به ویژه پس از عملیات وعده صادق دارد.