جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی، با اشاره به اینکه سال قبل 984 همت مالیات و عوارض به خزانه واریز شد، گفت: کیفیت و پایداری درآمدهای مالیاتی و حفظ رضایت مردم، اولویت نظام مالیاتی است.

مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه صادرات محصولات دانش بنیان را اولویت اصلی وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات ایران برشمرد و از بسته حمایتی جدید ویژه صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی کرد.

براساس اصلاحیه «دستورالعمل ناظر بر گواهی اعتبار مولد (گام)» و «ضوابط کنترل و مدیریت اوراق گام» امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی توسط متقاضی دوم و بعد از آن فراهم شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال 1401 تا مرز 150 هزار تومان افزایش یافته بود، در سال 1402 به 80 هزار تومان کاهش یافت.

سخنگوی غول انرژی روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که با وجود تحریم‌های اروپا علیه این کشور، حجم گاز ارسالی از طریق خاک اوکراین 42.4 میلیون متر مکعب در روز است.

براساس اعلام گمرک ایران 9 شرکت از فهرست فعالان مجاز گمرکی تعلیق شده‌اند که باید در خصوص علت این اقدام شفاف‌سازی شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: با جذب 30 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه از محل مابه التفاوت قیمت‌های تکلیفی و تمام شده برق، مطالبات شرکت‌های تولید برق، پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات تسویه شد.

آیت الله جعفر سبحانی گفت: مردم باید متوجه شوند که مالیات پرداختی آنها در کشور هزینه می‌شود و به هیچ عنوان مورد اتلاف قرار نمی‌گیرد.

عضو پیشین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طی سال‌های گذشته در مواقع بحرانی تنها تلاش کردیم با مداخله در بازار شرایط را کنترل کنیم. این سیاست دیگر پاسخگوی سیاست‌های اقتصادی مورد نیاز برای ثبات و تحقق رشد اقتصادی نیست.

بیش از 230 هزار اظهار نامه دوره چهارم مالیات بر ارزش افزوده سال1402 توسط مودیان، تکمیل و برای سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

بانک شهر در توضیحاتی درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: این بانک در نظر دارد از اولویت رد دیون دولتی برای تهاتر بدهی و مطالبات از شهرداری‌ها به عنوان سهام دار باشگاه استفاده نماید.

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در 6 سال گذشته هشدار داد وضع تحریم جدید علیه ایران نه تنها بازار نفت، بلکه روابط آمریکا و چین را نیز بی‌ثبات کند.

معاون سازمان امور استخدامی گفت: حتی با کاهش ساعت کاری ادارات، بانک‌ها پنج‌شنبه ها باز هستند و مشمول تعطیلی نمی‌شوند.

تازه‌ترین نتایج پایش بخشنامه‌های حوزه تجارت خارجی نشان می دهد تعداد بخشنامه‌های صادره 53 درصد در سال 1402 کاهش داشته است.

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به 43هزار و 715 تومان و حواله دلار نیز به 40هزار و 795 تومان رسید.

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور تا پنجشنبه خبر داد و نسبت به آب‌گرفتگی، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.