جمعه 10 فروردین 1403

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اقتصادی خبرگزاری تسنیم

اضافه شدن ارزهای محلی اعضا و برخی از ارزهای غیرجهانروا همچون روبل روسیه، یوآن چین و درهم امارات به سبد اتحادیه پایاپای آسیایی و تشکیل یک ارز دیجیتال بانک مرکزی مشترک میان اعضای اتحادیه از مهمترین محورهای اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی است.

طبق آخرین بخشنامه گمرک ایران، چنانچه مالکان خودروهای وارداتی، ظرف مهلت قانونی نسبت به خروج خودرو های ورود موقت و متوقف شده از گمرکات اقدام نکنند، گمرکات موظفند پس از صدور اخطاریه برابر با ماده 24 قانون گمرکی در اقدامات مقتضی را انجام دهند.

براساس تصمیم کارگروه برگشت ارز حاصل از صادرات آخرین مهلت استفاده از پروانه های صادراتی سال 1400 با لحاظ سقف قانونی مقرر در قانون، تا پایان اردیبهشت 1402 بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با وزیر حمل ونقل عراق آخرین روند پروژه ریلی شلمچه - بصره، سفرهای اربعین زوار ایرانی و برگزاری اجلاس وزرای حمل ونقل را بررسی کرد.

وزارت نیرو 140 اقدام اساسی را برای عبور بدون خاموشی از تابستان گرم 1402 دردستور کار قرار داده؛ این درحالی است که با وجود تحقق تمامی برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید، ناترازی 11 هزار مگاواتی باقی می‌ماند که با مدیریت مصرف، تلاش برای مهار آن آغاز شده است.

سند برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور درحالی در هفته جاری با حضور معاون اول رئیس‌جمهور رونمایی شد که صندوق توسعه ملی شش پیشنهاد در زمینه رابطه دولت و این صندوق درمورد درآمدهای نفتی طی برنامه هفتم ارائه کرده است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با حضور نمایندگان بازرسی اصناف، رئیس اتحادیه املاک پردیس و رییس تعزیرات حکومتی شهرستان های شرق استان تهران چند بنگاه متخلف پردیس پلمب شد.

مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان اعلام کرد که کاهش قیمت مواد غذایی باعث شد که نرخ تورم در این کشور طی ماه آوریل به پایین‌ترین میزان خود از مارس 2021 یعنی 1.1 درصد برسد.

بر اساس گزارش بانک جهانی، ایران در شاخص عملکرد لجستیک (LPI) طی سال 2023 میلادی رتبه 123 را کسب کرده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن CNG گفت: پیشنهادی به دولت ارائه کرده‌ایم که به مدت 3 سال، توزیع رایگان CNG صورت بگیرد تا مردم به تبدیل خودرهای خود به دوگانه‌سوز رغبت نشان دهند؛ این پیشنهاد هم‌اکنون در سازمان برنامه‌وبودجه درحال بررسی است.

وزارت دارایی روسیه اعلام کرد که برآورد کسری بودجه این کشور در سه ماهه اول سال 2023 به 2.086 تریلیون روبل (25.94 میلیارد دلار) تغییر یافته است.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس گفت: برای آنکه کاربران سایت tsetmc.com حق انتخاب بیشتری داشته باشند، روی سایت، تب جدیدی ایجاد کردیم که از طریق این تب، امکان دسترسی به سایت قدیم را داشته باشند.

امروز در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 2 میلیون و 572 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 32 میلیون و 500 هزار تومان است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با هر کشتارگاه، فروشگاه و عوامل عرضه که بالاتر از قیمت مصوب عرضه مرغ داشته باشد برخورد قانونی شدید می شود.

اگرچه شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی روز جاری صعودی 20 هزار واحدی را تجربه کرد اما رفته رفته بر میزان عرضه ها افزوده شد و در نهایت با رشدی 12 هزار واحدی به کار خود پایان داد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمارهای مورد استفاده تصمیم‌گیران به روز نیست، گفت: امیدواریم در آینده با ثبتی مبنا شدن سرشماری‌ها شاهد به روزشدن آمارها باشیم.