جمعه 21 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

کارشناس حوزه حمل و نقل و ترافیک دو مورد از کمک‌هایی که لازم است دولت در برقی‌سازی حمل و نقل عمومی انجام دهد را تبیین کرد.

نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب برای حمایت ایشان از مردم کشمیر قدردانی کرد.

رئیس جمهور در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان گفت: در نشست با مسئولان دولت پاکستان تصمیم گرفتیم روابط‌مان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری، فرهنگ و همه سطوح ارتقا دهیم.

علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، بنابر دعوت نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، در رأس یک هیات بلندپایه امنیتی، به این کشور سفر می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای را توسعه دهیم بنابراین پیگیر این هستیم تا این دانشگاه را به دانشگاه مهارت ملی تبدیل کنیم.

رئیس جمهور در دیدار وزیر خارجه پاکستان گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

معاون حقوقی رئیس جمهور دستورالعمل نحوه تدوین پیش نویس مقررات مرتبط با محیط کسب و کار را ابلاغ کرد.

معاون وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه‌های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون 60 نفر جذب شده‌اند و فرآیند جذب 126 نفر نیز در حال انجام است.

بررسی جداول بودجه سال 1403 نشان می‌دهد سازمان برنامه و بودجه، هزینه برخی دستگاه‌ها را به طور نامتعارف افزایش داده است.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) با مواد یک و 2 این طرح موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در راستای شناخت دیدگاه‌ها و برنامه‌های نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تهران راهکاری را اجرایی کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان از سید ابراهیم رئیسی در ابتدای سفر رئیس جمهور به اسلام آباد استقبال رسمی کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق»، گفت: این عملیات اجرای کریدور آمریکایی - صهیونیستی را متوقف و توان تسلیحاتی کشور را به رخ همه جهانیان کشید و می‌تواند زمینه‌ساز بازار 5 میلیارد دلاری تسلیحات نظامی برای ایران باشد.

رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان درباره نشست مشترک مجلس و دولت درباره نوسانات نرخ ارز گفت: حتماً گزارش جمع بندی مربوط به ارز را هفته بعد در صحن مجلس قرائت می‌شود.

مهلت ثبت درخواست وام شهریه و مبلغ وام مذکور برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1403-1402 اعلام شد دانشجویان تا 31 اردیبهشت 1403 برای ثبت تقاضای وام شهریه فرصت دارند.