یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری تسنیم

سیاسی خبرگزاری تسنیم

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: ارتش و سپاه هرگونه اقدام مذبوحانه و تعدی به مرزهای سرزمین ایران اسلامی و عبور از خط قرمزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را با پاسخی قاطع، سخت و پشیمان کنند پاسخ داده و خواهند داد.

اعضای کمیسیون اصل نود مجلس از یک شرکت دانش بنیان حوزه ساخت تجهیزات پزشکی بازدید کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز مصوب کردند که چه سلاح و مهمات قاچاق محسوب شده و به نفع دولت مصادره می‌شود.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا مصوبه کردند که ارتکاب جرائم موضوع قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی مشمول مجازات مقرر در این قانون شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا مجازات قاچاق سلاح گرم یا سرد جنگی یا سلاح شکاری با قطعات مؤثر یا مهمات را تعیین کردند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت درباره موضوعات ارزی گفت: رئیس مجلس گزارش این جلسه را در نشست علنی ارائه دهد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان دستاوردهای مختلف صنعت دفاعی ایران را در نمایشگاه بین المللی امنیت و دفاع بغداد به نمایش گذاشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز فرا رسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: مردمی‌سازی واقعی اقتصاد، یعنی در اختیار قراردادن ابزارهای تولید، بصورت عادلانه به مردم، حذف نابرابری، تبعیض و رانت‌خواری، توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات کشور برای تولید و تجارت.

دیوان محاسبات در ابلاغ‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذیربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیروهای مسلح تاکید کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به وزیر آموزش و پرورش خواستار انجام برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات معیشتی نیروهای خدماتی شاغل در مدارس و ادارات آموزش و پرورش شد.

رسیدگی به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد.

رئیس جمهور گفت: اگر چه همه آمارها حکایت از توفیقات پیشرفت در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر دارد، اما به هیچ‌وجه نباید به این موفقیت‌ها بسنده کرد.

در حالی که سپاه در عملیات وعده صادق از تسلیحات قدیمی خود استفاده کرد، رژیم صهیونیستی ناچار شد هر آنچه خودش و شرکای دیگرش داشتند را برای دفاع در برابر حمله پرحجم ایران بکار بگیرد که همین، موجب افشای اطلاعات مختلفی از توان عملیاتی آنها شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «داود یونسیان» را به عنوان سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب کرد.

رئیس شورای تحول و ارتقا علوم انسانی از تدوین سند نقشه جامع علوم انسانی خبر داد و با اشاره به اصلاح آیین نامه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: در اصلاحیه 95 درصد اختیارات شورای تحول به کارگروه ها واگذار شده است.