یک‌شنبه 15 مهر 1403

تسهیلات راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در روستاهای قزوین پرداخت می‌شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تسهیلات راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در روستاهای قزوین پرداخت می‌شود

حسینیان گفت: تاکنون بالغ بر 1500 واحد از ساختگاه‌های معرفی شده برای نصب پنل‌های خورشیدی مورد بازدید قرار گرفتند و تا یک ماه آینده بازدیدها به اتمام خواهد رسید و افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیرعلی حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ از نصب 3 هزار پنل خورشیدی در سطح روستاها و حواشی شهرهای استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این طرح به منظور توانمندسازی مالی خانوارهای ساکن در روستاها، مناطق محروم و حاشیه شهرها شامل مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، افراد تحت پوشش بهزیستی، زنان سرپرست خانوار و سالمندان و کلیه اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه اجرا می‌شود.

وی افزود: اجرای این طرح علاوه بر کمک به اقتصاد خانوارهای کم‌درآمد در راستای تامین انرژی برق کشور و استان، افزایش ظرفیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر و پاک و جلوگیری از قطع برق شبکه در ایام پیک سال موثر خواهد بود. رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین بیان کرد: این طرح با همکاری شرکت توزیع برق استان، دفتر روستایی استانداری و کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و مسئولیت بسیج سازندگی استان آغاز شده و در حال پایش متقاضیان و موقعیت فنی مکان معرفی شده برای نصب پنل هستیم. حسینیان عنوان کرد: طی این طرح به 3 هزار نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه 100 تا 120 میلیون تومانی با بازپرداخت 8ساله از سوی بانک‌های عامل پرداخت خواهد شد و اقساط آن نیز از فروش برق تولیدی خانوار به صورت خودکار برداشته می‌شود و مابقی منفعت حاصل از فروش تولید برق به معیشت و سبد خانوار اضافه خواهد شد. وی ادامه داد: اکنون کارشناسان جهادگر بسیجی در حال انجام اهلیت سنجی متقاضیان و همچنین تایید فنی ساختمان‌های معرفی شده برای نصب پنل‌ها هستند؛ تاکنون بالغ بر 1500 واحد مورد بازدید و کارشناسی قرار گرفته و تا یک ماه آینده کل بازدیدها به اتمام خواهد رسید. رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین اذعان کرد: همچنین با شرکت‌ها تامین و تولید قطعات هم‌سازه‌ای و پنل هماهنگی لازم صورت گرفته تا در اسرع وقت عملیات نصب و اجرای پنل‌های خورشیدی را در مناطق روستایی و حاشیه شهرها انجام دهند. حسینیان اظهار کرد: درآمدزایی نیروگاه‌های خورشیدی بدین صورت است که شرکت توزیع نیروی برق با کلیه متقاضیان این نیروگاه‌ها، قرارداد خرید تضمینی 20 ساله منعقد و به صورت تضمینی برق تولیدی آن‌ها را خریداری می‌کند. وی افزود: برای اجرای این طرح سازمان بسیج سازندگی در رسانه‌های دیداری، شنیداری، فضاهای مجازی و حقیقی، مساجد و پایگاه‌های مقاومت و کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی به افراد تحت پوشش و امور روستایی استانداری نیز از طریق دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستا به عموم مردم اطلاع‌رسانی شده است. رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قزوین در پایان گفت: با توجه به تجربه موفقی که در اجرای طرح آزمایشی در برخی نقاط استان داشتیم به این تعداد پنل بسنده نخواهیم کرد و طی سال‌های آتی به تعداد این متقاضیان افزوده خواهد شد. انتهای پیام /