چهارشنبه 13 تیر 1403

تسهیلات فرهنگیان افزایش یافت | آموزش و پرورش به قولش عمل کرد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
تسهیلات فرهنگیان افزایش یافت | آموزش و پرورش به قولش عمل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اعلام کرد که در دولت سیزدهم، میزان اعتبارات سالانه برای اعطای تسهیلات ویژه فرهنگیان 25 درصد افزایش یافته است.

در اطلاعیه‌ای که توسط اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان منتشر شده است، محمد قویدل به بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه رفاهیات فرهنگیان استان پرداخته است. او اعلام کرده است که در دولت سیزدهم، سرانه اعتبارات سالانه برای اعطای تسهیلات ویژه‌ی فرهنگیان 25 درصد افزایش یافته است و تسهیلات قرض‌الحسنه و ضروری به بیش از 17 هزار فرهنگی استان اعطا شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم تأمین مسکن برای فرهنگیان هرمزگانی در دستور کار قرار گرفت و پروژه‌های مسکن ملی ویژه فرهنگیان از جمله پروژه‌های 320 واحدی در بندرعباس و 160 واحدی در حاجی‌آباد، بندرلنگه و سیریک با شتاب بالایی در حال ساخت و تکمیل شدن هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان به تجهیز درمانگاه فرهنگیان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: 80 میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز درمانگاه سرمایه‌گذاری شده است.

قویدل عنوان کرد: اعتبارات ویژه جهت تجهیز مدارس و هنرستان‌ها افزایش یافته و ساخت و توسعه کلاس‌های درس و ایمن‌سازی ساختمان مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته است. برگزاری جلسات منظم برای رسیدگی به فضاهای آموزشی فرسوده و اقدامات در حوزه مدیریت بحران، تخریب و بازسازی فضاهای آموزشی و ارتقاء امنیت اداری نیز از دیگر اقدامات مهم این دوره بوده است.

وی در پایان گفت: اجرای رتبه‌بندی27 هزار نفر از معلمان و افزایش امتیازات مربوط به حق عائله‌مندی و اولاد نیز از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش استان هرمزگان است.

شایان ذکر است که همچنین رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در تاریخ (3تیرماه) اظهار داشت: مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خیرساز یک مکان برکت‌آفرین خواهد شد، در دولت پرافتخار سیزدهم شاهد مشارکت مثال‌زدنی خیرین در امر مهم مدرسه‌سازی بودیم، در این دولت 7 هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: شهید رئیسی یک خیر بود و حضور در جمع خیرین را مغتنم می‌دانست. در دولت سیزدهم فرهنگ تکریم خیر به گفتمان مشترک کابینه شهید جمهور تبدیل شده بود، در این راستا برای اینکه به تعهد خود نسبت به خیرین عمل کنیم در قانون برنامه هفتم تمام پروژه های نیمه‌تمام از طریق مالیات خیرین می‌تواند ساخته شود.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: اتفاقاتی که در دوره کوتاه دولت سیزدهم رقم خورد بی‌سابقه بود و تحول بنیادین نظام دانشگاه فرهنگیان را به همراه داشت، در این دولت توانستیم 500 هزار مترمربع به سرانه کلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم، دانشگاه فرهنگیان از حیث رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند، امیدواریم در برنامه هفتم کاستی به جامانده از گذشته جبران شود و دانشگاه فرهنگیان در صدر قرار گیرد.

تسهیلات فرهنگیان افزایش یافت | آموزش و پرورش به قولش عمل کرد 2
تسهیلات فرهنگیان افزایش یافت | آموزش و پرورش به قولش عمل کرد 3