دوشنبه 9 مهر 1403

تسهیلات مقاوم سازی روستایی در زنجان سه برابر افزایش یافت

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
تسهیلات مقاوم سازی روستایی در زنجان سه برابر افزایش یافت

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به اعطای 12 هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی در استان طی امسال گفت: سال گذشته چهار هزار و 500 فقره تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شد که این میزان امسال سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، رضا خواجه ای روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران استان افزود: همچنین از ابتدای امسال تاکنون هشت هزار فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی عقد قرارداد شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.

وی اظهار داشت: با اعطای این تسهیلات، میزان مقاوم سازی واحدهای روستایی استان به 69 درصد می رسد که تحولی مهم در این بخش محسوب می شود.

خواجه ای یادآور شد: برای مقاوم سازی واحدهای روستایی سه میلیارد و 500 میلیون ریال با بازپرداخت 20 ساله و با دوران مشارکت سه ساله اعطا می شود.

این مسئول همچنین با بیان اینکه طرح هادی 419 روستای استان بازنگری شده است گفت: 254 روستا نیز نیازمند بازنگری طرح هستند.

وی با بیان اینکه بازنگری طرح هادی و حفظ هویت روستا اولویت مهم بنیاد مسکن است، گفت: طرح هادی روستایی در یک افق 10 ساله تهیه می‌شود و بازنگری آن با هدف رفع محرومیت، فراهم کردن زمینه توسعه و شتاب‌بخشی به بهسازی این سکونتگاه‌ها صورت می گیرد.

به گفته وی میانگین اجرای طرح هادی در سطح کشور 58 درصد و در زنجان 64.5 درصد است که استان زنجان در این زمینه بالاتر از متوسط کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان یکی از اقدامات این نهاد را سند دار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی عنوان کرد و گفت: تاکنون برای 80 هزار واحد مسکونی روستایی سند مالکیت صادر شده که این میزان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.

خواجه ای با اشاره به قرارگیری 153 روستای استان زنجان روی گسل زلزله افزود: تا کنون در این روستاها 10 هزار واحد روستایی مقاوم سازی شده‌اند و برای تحقق اهداف نقش بانک ها کلیدی است و اگر همکاری به موقع نباشد نمی‌توانیم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک هزار و 721 واحد مسکونی در قالب پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن استان در دست اجراست.

خواجه ای تصریح کرد: 227 واحد مسکونی در قالب شهری و محرومین در دست اجرا و یک هزار و 343 واحد مسکونی در دست اقدام است.

وی همچنین در خصوص الحاق زمین های روستایی کوشکن اظهار داشت: در این زمینه تسهیلات روستایی به متقاضیان پرداخت خواهد شد و تامین زمین برای نهضت ملی مسکن انجام گرفته است.

46

کد خبر 1964599