شنبه 5 آبان 1403

تشرف 30 هزار ایرانی به سرزمین وحی تا پایان امروز

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
تشرف 30 هزار ایرانی به سرزمین وحی تا پایان امروز

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران حج تمتع کشورمان به سرزمین وحی از سوم خرداد آغاز شد و در روزهای اخیر هم با برقراری اعزام زائران کاروان‌های مدینه دوم به عربستان، روند تشرف زاوران ایرانی به خانه خدا سرعت گرفته است.

حضور حدود 30 هزار ایرانی در سرزمین وحی تا پایان امروز

تا شب گذشته 25 هزار و 984 ایرانی به عربستان اعزام شدند که 22 هزار و 224 زائر مدینه اول و سایر زائران مدینه دوم بوده‌اند. امروز نیز بیش از سه هزار و 500 ایرانی وارد عربستان می‌شوند که البته بیشتر اعزام‌ها به مدینه منوره است و به این ترتیب تا امشب 29 هزار و 700 ایرانی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مسجدالحرام

ویزای زائران ایرانی حداکثر 10 روز قبل از اعزام صادر می‌شود

امسال 87 هزار و 550 ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که روند اعزام زائران کشورمان تا اول تیرماه ادامه دارد. هنوز ویزای برخی از زائران کشورمان توسط سعودی‌ها صادر نشده است. اما به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت، ویزای زائران حداکثر حدود 10 روز قبل از اعزام صادر خواهد شد و در حال حاضر ویزای برخی از زائرانی که در هفته آخر خرداد و اول تیرماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، صادر نشده است که بزودی صدور ویزای آنها نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

با توجه به محدودیت اسکان در مدینه منوره، زائران حدود 6 روز در مدینه اسکان دارند و پس از آن عازم مکه مکرمه می‌شوند. هم‌اکنون بیش از 21 هزار ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند و تا پایان امروز این تعداد بیشتر هم خواهد شد.

به گزارش فارس، امسال بیش از 2 میلیون و 550 زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حج تمتع مسجدالحرام خانه خدا اعزام زائران ویزای زائران حج این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
تشرف 30 هزار ایرانی به سرزمین وحی تا پایان امروز 2