یک‌شنبه 15 مهر 1403

تشریح آخرین وضعیت پله‌های برقی پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تشریح آخرین وضعیت پله‌های برقی پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران در خصوص وضعیت پله‌های برقی پایتخت گفت: پس از بررسی‌های کارشناسی، برخی از پله های برقی که قابل تعمیر نبود، به‌طور کامل جداسازی و از سرویس خارج شده و با یونیت‌های جدید جایگزین شد.

- اخبار اجتماعی -

عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت نگهداشت پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده سطح شهر اظهار کرد: همان‌طور که در جریان هستید، عدم تزریق قطعات یدکی و تعمیر و نگهداشت نامناسب در سنوات گذشته، اوضاع پله‌های برقی را در شرایط غیرقابل قبولی قرار داده بود.

وی با اشاره به برنامه تحولی ششمین دوره مدیریت شهری برای به‌روزرسانی یا تعویض پله‌های برقی معیوب پل‌های عابرپیاده، گفت: با مصوبه نمایندگان شورا در سال‌جاری موضوع نگهداشت و تعمیرات پله‌ها از سازمان زیباسازی به معاونت فنی به‌عنوان بازوی تخصصی شهرداری تهران واگذار شد. همکاران من در این معاونت با بررسی دقیق اوضاع تک‌تک پل‌های عابرپیاده برای هرکدام برنامه تعمیر و نگهداشت جداگانه طراحی کردند.

سخنگوی شهرداری تهران تعداد پل‌های عابرپیاده‌ای را که در سطح شهر مجهز به پله‌برقی هستند، 112 دستگاه دانست و افزود: البته تعداد یونیت‌های پله‌برقی از این تعداد بیشتر است؛ چرا که در بعضی مناطق، چند پله برقی برای بالا بردن، پایین بردن و ایجاد دسترسی به ایستگاه BRT نصب و عملیاتی شده است.

محمدخانی با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق 22 گانه مکلف شده‌اند ضمن بازدید و سرکشی مداوم از پله‌های برقی، گزارش تفصیلی ارائه کنند، تصریح کرد: پس از بررسی‌های کارشناسی، بعضی از پله‌های برقی که قابل تعمیر نبود، به‌طور کامل جداسازی و از سرویس خارج شده و با یونیت‌های جدید جایگزین شد.

وی در ادامه به ذکر چند نمونه از تعویض پله‌های برقی فرسوده با یونیت‌های تازه‌خریداری‌شده پرداخت و گفت: همه پله‌های برقی تقاطع چمران گیشا کاملاً تعویض و به‌روزرسانی شده است، یا پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده چهارراه سرسبز در شرق تهران نیز تقریباً به طور کامل تعویض و به‌روز شده است. تعویض و به‌روزرسانی دیگر پله‌های برقی که قابل تعمیر نیستند نیز در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی شهرداری تهران احداث رمپ و سطح شیب‌دار را دیگر راهکار برای تعمیر پله‌های برقی معیوب دانست و خاطرنشان کرد: این سازه البته تنها به درد پل‌های کم ترافیک با تردد اندک می‌خورد. به این ترتیب با تصمیم کارشناسی مقرر شد تعداد محدودی از پله‌های برقی معیوب کم‌تردد در سطح شهر، با سطح شیب‌دار جایگزین شوند. هم‌اکنون مثلاً یکی از این رمپ‌ها در یکی از مناطق کم‌تردد غرب شهر در حال عملیاتی شدن است.

محمدخانی استانداردسازی اتاقک‌های تعمیر و نگهبانی پله‌های برقی پل‌های عابرپیاده سطح شهر را دیگر اقدام اساسی معاونت فنی و عمرانی عنوان کرد و گفت: اتاقک‌های متحدالشکل و زیبایی در همه مناطق شهرداری تهران جایگزین سازه‌های قدیمی و فرسوده خواهد شد.

اجرای طرح ضربتی استانداردسازی آسانسورها و پله برقی مراکز عمومی

وی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل پروژه تعمیر و به‌روزرسانی پله‌های برقی فرسوده پل‌های عابرپیاده سطح شهر توسط کارشناسان مجموعه فنی و عمرانی شهرداری تهران، موجبات خرسندی و رضایت بیشتر از گذشته شهروندان فراهم شود.