سه‌شنبه 12 تیر 1403

تشریح جزییات پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
تشریح جزییات پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی چهارشنبه 24 مرداد برگزار می شود.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی چهارشنبه 24 مرداد برگزار می شود.

سعید پور ابوالقاسم رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برگزاری پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: پنجمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی از جمله پنل کودک و خانواده در فضای مجازی، پنل هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین و پنل خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی روز چهارشنبه 24 مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوع صیانت از حقوق کودکان و خانواده‌ها در فضای مجازی و تبیین راه کارهای تقویت سواد رسانه‌ای و زیست بوم کودک در فضای مجازی یکی از مأموریت‌های اصلی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است، از همه صاحب نظران، دانشجویان و استادان، انجمن‌ها و تشکل‌ها و فعالان حوزه فضای مجازی و فعالان زیست بوم کودک و نوجوان می‌توانند در این نشست شرکت کنند.

رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: مهمترین هدف نشست‌های ملی هم‌اندیشی فعالان سواد فضای مجازی کشور، استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌های فعالان حوزه سواد فضای مجازی در بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و متخصصان برای حل مشکلات و چالش‌های سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در کشور و ارائه راهکار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در واقع نشست فعالان فضای مجازی پشتوانه اجرایی سازی و برگزاری همایش بین المللی سواد فضای مجازی است که سالانه با نگاه تخصصی برای رسیدن به راهکارهایی جهت رفع چالش‌های این حوزه و با هدف هم افزایی و توانمند سازی فعالان فضای مجازی برگزار می‌شود.

پور ابوالقاسم با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد سواد فضای مجازی در کشور است، افزود: متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی می‌توانند تا روز پنج شنبه 25 تیر برای حضور در نشست مذکور ثبت نام کنند و محتوایی که می‌خواهند در این نشست ارائه دهند را از طریق سامانه همایش سواد فضای مجازی به آدرس https://mil.farhang.gov.ir/ ارسال کنند.