شنبه 8 اردیبهشت 1403

تشکل های دانشجویی با گفتمان سازی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
تشکل های دانشجویی با گفتمان سازی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باتوجه به اشاره به نقش مشارکت مردم در جهش تولید که در بیانات نوروزی رهبر انقلاب مطرح گردید گفت و گویی با یکی از فعالان دانشجویی در همین رابطه برقرار شد. محمدرضا غلامی مدیر مطالعات استراتژیک اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خودشان و همچنین دیدار با اقشار مردم به صراحت اعلام کردند که مسئله...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، باتوجه به اشاره به نقش مشارکت مردم در جهش تولید که در بیانات نوروزی رهبر انقلاب مطرح گردید گفت و گویی با یکی از فعالان دانشجویی در همین رابطه برقرار شد.

محمدرضا غلامی مدیر مطالعات استراتژیک اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خودشان و همچنین دیدار با اقشار مردم به صراحت اعلام کردند که مسئله اصلی کشور مسئله اقتصاد است و چند سال است که شعار سال حول وضعیت اقتصادی می‌چرخد و این مسئله به خاطر وضعیت خاصی است که ما با آن مواجه هستیم چرا که دشمن در حال یک جنگ اقتصادی با ما است.

وی با اشاره به شعار سال افزود: امروز جنگ ترکیبی دشمن با محوریت اقتصاد، علیه این نظام با وضع تحریم‌های ظالمانه، تولید ملی و نظام تصمیم گیری کشور را هدف گرفته و متاسفانه اقتصاد به دلایل متعدد از جمله تحریم ها به پاشنه آشیل کشور تبدیل شده که تنها راه حل برون رفت از این مشکل تکیه بر اقتصاد دارد که این نیز در شعارهای سال تجلی پیدا می‌کند در واقع رهبری با این نامگذاری دست بر روی نقطه ضعف کشور گذاشته و تمامی اذهان و اندیشه‌ها و امکانات کشور را برای حل آن به میدان فرا می‌خواند.

غلامی ادامه داد: در اندیشه امامین انقلاب، مردم جایگاه ویژه ای دارند و در طول تاریخ انقلاب هر کجا که کار به مردم سپرده شد و شرایطی جهت نقش آفرینی آن ها مهیا شد شرایط بهبود یافت کما اینکه در طول دفاع مقدس و یا دوران جهاد سازندگی به عینه این موضوع قابل اثبات می باشد.

این فعال دانشجویی گفت: بارها رهبر معظم انقلاب تاکید بر اقتصاد مردمی داشته اند و اکنون که شعار سال را بعنوان جهش تولید با مشارکت مردم تعیین کرده اند میبایستی بطور ویژه در جهت تحقق آن تلاش کنیم.

مدیر مطالعات استراتژیک اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان بیان کرد: یکی از مواردی که تشکل های دانشجویی می توانند در جهت تحقق شعار سال و مردمی سازی اقتصاد انجام دهند تلاش در جهت گفتمان سازی است همان مطالبه ای که مقام معظم رهبری بارها از دانشجویان در جهت گفتمان سازی داشته اند و فرمودند: " دانشجوها می توانند گفتمان‌سازی کنند؛ وقتی یک موضوعی گفتمان شد در داخل کشور و به صورت یک موضوع متفاهَمِ عرفیِ عمومی درآمد، به طور طبیعی جریان پیدا می کند "

محمدرضا غلامی در پایان گفت: با این حال یکی از مهمترین کارویژه های جریان دانشجویی در امسال می تواند گفتمان سازی این موارد باشد که می تواند در مسیر مردمی سازی اقتصاد و تولید، قطعا راهگشا می باشد.