پنج‌شنبه 12 مهر 1403

تشکل‌های مردمی پشتوانه توسعه کشور هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تشکل‌های مردمی پشتوانه توسعه کشور هستند

زنجان - ایرنا - معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از تشکل‌های مردمی به عنوان پشتوانه توسعه و پیشرفت کشور نام برد و گفت: سرمایه‌های فکری و معنوی چون تشکل های مردمی بیش از سرمایه های مادی ارزشمند هستند.

به گزارش ایرنا انسیه خزعلی عصر پنجشنبه در جمع بانوان فعال استان زنجان افزود: همه حرکت‌ها، تحول‌ها و تربیت‌ها از خانواده آغاز می‌شود و ما می‌خواهیم هم از جنبه کمی و هم کیفی، جمعیت خوبی داشته باشیم.

وی اعلام کرد: این معاونت برنامه جامعی را برای کاهش آسیب به خانواده و جلوگیری از انتشار آن، که طی سال‌های گذشته بسیار افزایش یافته، دنبال می‌کند. هر کمبودی که به خانواده آسیب وارد کند حتی در حد یک مورد هم زیاد است و برای رفع آن باید تلاش کنیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه دولت سیزدهم بنا دارد حمایت خاصی از نخبگان داشته باشد خاطر نشان کرد: حل برخی مشکلات نیاز به زمان دارد؛ تعدادی با اصلاح قانون و بخشی نیز با تسهیل گری حل می شود که در صدد حل آنها هستیم.

دکتر خزعلی به تشریح مساله ازدواج پرداخت و با بیان اینکه به ازدواج جوانان باید توجه ویژه داشت گفت با توجه به کاهش نرخ ازدواج در روستاها، وامی برای ازدواج کسانی که زمان ازدواج و بهره مندی آنان از خانواده در حال سپری شدن است در نظر گرفته شده است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین به برپایی بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی با محور صادرات تولیدات بانوان کشور نیز اشاره کرد و ابراز امیدواری نموددر طرح جامعی که تهیه شده با نگاه به خانواده و جایگاه زنان، بانوان بتوانند ضمن نشان دادن توانمندی خود، رابطه سودمندشان را با خانواده و فرزندانشان حفظ کنند.

وی به لزوم تقویت دولت الکترونیک به منظور ایجاد فرصت بیشتر دورکاری برای بانوان شاغل تاکید کرد و گفت: قوانین ما باید حمایتگر یکدیگر باشند که امیدواریم رشد و ترقی قوانین مربوطه در راستای اشتغال و سایر فعالیت های بانوان باشد.

خزعلی یادآورشد: مساله فرزندآوری، فرزند پروری و رشد جمعیت همواره باید مورد توجه باشد تا جمعیت کشور جوان بماند و این سرزمین با تکیه بر نیروی انسانی خود بتواند پیشرفت کند.

وی افزود: پیشرفت کشور با حضور بانوان محقق می شود، بانوانی که با یک دست گهواره و با دست دیگر دنیا را تکان می‌دهند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در خاتمه به تخصیص اعتبار در راستای حمایت از بانوان استان زنجان در راستای سفر رییس جمهوری به این استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات خوبی به طور خاص برای بانوان در این سفر در نظر گرفته شده است و کمک‌هایی برای کارآفرینی، تکمیل مدارس نیمه کاره دخترانه، تامین تبلت دانش آموزی و امکانات آموزشی تا جایی که استان ظرفیت داشته باشد انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری به همراه تعدادی از وزرا و معاونان به منظور بررسی مسایل و مشکلات مناطق مختلف استان زنجان پنجشنبه 27 آبان‌ماه وارد زنجان شد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*