شنبه 14 مهر 1403

تصادفات فوتی زنجان در فروردین امسال 71 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادفات فوتی زنجان در فروردین امسال 71 درصد افزایش یافت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: برابر آمار پلیس، تصادفات منجر به فوت در این استان فروردین ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 71 درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فروردین ماه امسال تعداد 12 نفر در مسیرهای ارتباطی این استان بر اثر وقوع حادثه رانندگی جان باختند در حالیکه فروردین ماه 99 تعداد کشته شدگان هفت نفر بود.

وی با بیان اینکه بیشترین وقوع تصادفات رانندگی منجر به فوت این استان طی مدت یاد شده (فروردین ماه) در جاده ترانزیت زنجان - خرمدره اتفاق افتاده بود، اظهار داشت: متاسفانه چهار نفر بر اثر این حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند.

میناخانی تصریح کرد: هنوز پزشکی قانونی استان زنجان آمار مربوط به تصادفات رانندگی را اعلام نکرده است و احتمال اینکه تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای زنجان به رقم 15 برسد دور از انتظار نیست.

وی، افزود: در زمان حاضر ترافیک در مسیرهای ارتباطی این استان به شکل عادی و روان است و با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر آغاز بارش ها در زنجان از رانندگان درخواست می شود به لغزندگی مسیرهای ارتباطی توجه و دقت کرده و فاصله طولی و حرکت با سرعت مطمئنه را مد نظر قرار داده و از هرگونه عجله و شتاب نیز به جد پرهیز کنند.

برابر آمار پلیس راه استان زنجان، تعداد کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان در سال 99 به رقم 208 نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال 98 به میزان 19 درصد /50 نفر / کاهش داشت.

استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*