سه‌شنبه 17 مهر 1403

تصادف فوتی در جاده‌های زنجان 47 درصد کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تصادف فوتی در جاده‌های زنجان 47 درصد کاهش یافت

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: تصادف رانندگی منجر به فوت در سطح مسیرهای ارتباطی این استان طی فروردین و اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 47 درصد کاهش نشان می‌دهد.

سرهنگ محمد علی عظیمی، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برابر آمار ارایه شده از سوی پزشکی قانونی زنجان، تعداد فوتی‌های ناشی از وقوع تصادف‌های رانندگی در سطح جاده‌های استان زنجان طی 2 ماه اخیر (فروردین هشت نفر و اردیبهشت 10 نفر) 18 نفر بود که طی ماه های یادشده در سال 98 به تعداد 34 نفر بودند.

وی اظهار داشت: اردیبهشت ماه امسال 10 نفر و مدت مشابه پارسال 17 نفر بر اثر وقوع تصافهای جاده ای زنجان جان باختند که با کاهش 41 درصد مواجه شدیم.

عظیمی یادآور شد: فروردین ماه امسال نیز 216 فقره تصادف جرحی، خسارتی و فوتی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان اتفاق افتاد که این رقم در مدت مشابه پارسال 348 مورد بود.

وی ادامه داد: از این تعداد حادثه رانندگی، 6 مورد فوتی، 60 فقره جرحی و 150 مورد دیگر نیز خسارتی بود که به ترتیب هشت نفر فوت و 65 نفر نیز مصدوم شدند که فروردین ماه پارسال به ترتیب 17 نفر فوت و 162 نفر نیز مصدوم شده بودند.

عظیمی، تاکید کرد: بیشترین علت وقوع تصادفات در آزاد راه‌های استان زنجان عدم توجه به جلو (خستگی و خواب آلودگی، صحبت با بغل دستی و دیگر سرنشینان، مکالمه با تلفن همراه) و در مسیرهای ترانزیت استان نیز سرعت، سبقت و انحراف به چپ است.

عظیمی تاکید کرد: 270 نفر در سال 97 و 258 نفر نیز در سال 98 بر اثر تصادف‌های رانندگی در مسیرهای ارتباطی استان زنجان جان باختند و هرچند پلیس راه تلاش وافر دارد تا با گشت و کنترل مسیرهای ارتباطی و اعمال قانون، میزان حوادث رانندگی را کاهش دهد اما در اصل این رانندگان هستند که می توانند با رعایت قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی جان خود، سرنشینان و دیگران را با خطر مرگ و مصدومیت مواجه نسازند.

استان زنجان پنج هزار و 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*