یک‌شنبه 8 مهر 1403

تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی برای نخستین بار در استان زنجان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی برای نخستین بار در استان زنجان

رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پروش استان زنجان با اشاره به تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی، گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی برای اولین بار در استان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون اسکندر در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نحوه برگزاری امتحانات نهایی، اظهار کرد: امتحانات نهایی در دی‌ماه برای داوطلبان آزاد برگزار می‌شود و افرادی که دروس افتاده دارند در این امتحانات شرکت خواهند کرد و تمامی تمهیدات لازم جهت برگزاری امتحانات انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان شرکت‌کننده در امتحانات نهایی دی‌ماه بسیار محدود است، ابراز کرد: عموماً در هر منطقه آموزشی حوزه امتحانی نهایی وجود دارد.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی دانش آموزان، عنوان کرد: در دی‌ماه تصحیح اوراق امتحانات نهایی برای اولین بار به‌صورت آزمایشی الکترونیکی در استان زنجان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تصحیح اوراق امتحانات نهایی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و این امر مزایای بسیاری دارد، افزود: دبیران برای تصحیح اوراق وارد سامانه خواهند شد و در سامانه اوراق امتحانی را تصحیح خواهند کرد.

اسکندری با بیان اینکه یکی از محاسن تصحیح اوراق به‌صورت الکترونیکی این است که مصحح اول و دوم نمرات را مشاهده نمی‌کنند و هر کس فقط نمرات خود را می‌بیند، ادامه داد: در شمارش نمرات به‌هیچ‌عنوان اشتباهی رخ نمی‌دهد و اعلام نتایج سریع‌تر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح مشکلاتی را می‌تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: این طرح به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود تا اشکالات این طرح برطرف شود.

رئیس اداره سنجش و ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر اینکه سر برگ اوراق امتحانی برای مصحح نمایش داده نمی‌شود و مصحح نام و مشخصات دانش‌آموز را مشاهده نمی‌کند، افزود: تصحیح اوراق امتحانی برای امتحانات نهایی پایه دوازدهم اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه بازه زمانی امتحانات نهایی 3 تا 26 دی‌ماه است، ابراز کرد: امتحانات نوبت اول داخلی مدارس از 7 تا 28 دی‌ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام /