دوشنبه 2 مهر 1403

تصویر معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تهران؛ او چند نوجوان را کشت؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
تصویر معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تهران؛ او چند نوجوان را کشت؟

: جزئیات پرونده اولین قاتل زنجیره‌ای در ایران را که بیش از 30 کودک و نوجوان را به قتل رسانده بود، در این گزارش بخوانید. بامیه‌فروشی که در بغداد 25 نفر و در تهران 8 نفر را به قتل رسانده بود، ماموران او را در پنجشنبه 10 اسفند پس از ردگیری چند قتل در حوالی تهران یافتند. این یک صفحه اولین اطلاع رسانی رسمی درباره دستگیری علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل بود. بامیه‌فروشی که در بغداد 25...

بامیه‌فروشی که در بغداد 25 نفر و در تهران 8 نفر را به قتل رسانده بود، ماموران او را در پنجشنبه 10 اسفند پس از ردگیری چند قتل در حوالی تهران یافتند.

این یک صفحه اولین اطلاع رسانی رسمی درباره دستگیری علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل بود. بامیه‌فروشی که در بغداد 25 نفر و در تهران 8 نفر را به قتل رسانده بود، ماموران او را در پنجشنبه 10 اسفند پس از ردگیری چند قتل در حوالی تهران یافتند و 6 روز بعد اولین اعترافات او منتشر شد.

علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل در سال 1287 متولد شد. او اولین قاتل زنجیره‌ای ایران است که قربانیانش کودکان بودند و در اغلب موارد به آن‌ها تجاوز می‌کرده است.

وی طی مدتی در عراق زندگی کرده و استارت قتل هایش نیز در این کشور زده شد و 25 کودک را به قتل رساند، اصغر پس از مدت‌ها تحمل حبس از زندان آزاد شد که مجدد دست به ارتکاب قتل کودکی دیگر زد و بلافاصله از عراق به ایران فرار کرد.

قتل‌های کودکان عراقی و حبسش او را متنبه نکرده چرا که با برگشتن به کشور بازهم دست به کشن کودکان زد و این بار و در ایران مرتکب قتل 8 کودک و نوجوان شد.

علی‌اصغر در خانواده‌ای بزرگ شد که سابقه دزدی و قتل و بدنامی داشت، پدربزرگش زلفعلی راهزن بود و در منطقه بروجرد، ملایر و عراق اقدام به چپاول کاروان‌ها می‌کرد که گاه منجر به کشته شدن کاروانیان نیز می‌شد.

پدر علی‌اصغر یعنی علی‌میرزا قاتل، راهزن و جنایتکار بد نام در عصر خود بود، او بیش از 40 مسافر و عابر را با دست خود به قتل رسانده بود. به دلیل بدنامی و تحت تعقیب بودنش، به بغداد مهاجرت کرد.

علی اصغر از مادرش شنیده بود که پدرش علی میرزا، سرباز بوده و در یکی از جنگ‌ها کشته شده است. خانواده علی اصغر به بهانه زیارت کربلا به عراق می‌روند و در بغداد ساکن می‌شوند.

یکی از برادران علی اصغر در بغداد قهوه خانه‌ای راه اندازی می‌کند و علی اصغر هم ابتدا نزد برادرش مشغول به کار می‌شود. او بعد‌ها به فروش آجیل و تنقلات به کودکان و دانش آموزان پرداخت و از همین راه به اغفال آنان دست زد.

او از این راه با کودکان و نوجوانان طرح دوستی می‌ریخت و کم کم با وعده‌هایی آن‌ها را به خلوتی می‌کشید و آن‌ها را مورد اذیت و آزار قرار می‌داد، نخستین بار در سن 14 سالگی به علت اذیت و آزار کودکان در بغداد دستگیر شد و به زندان افتاد که به دلیل کم بودن سنش و با رضایت والدین کودکان آزاد شد.

اصغر پس از آزادی از زندان به فروش آجیل و تنقلات به کودکان مدرسه‌ای کار خود را پیش گرفت و در ادامه با برملا شدن اقداماتش و آزار رسانی وی به 5 کودک در بغداد، به 9 سال حبس محکوم شد.

در 27 سالگی برای در امان ماندن از دست پلیس و دادگاه، تصمیم گرفت بعد از تجاوز به طعمه‌های خود آنان را سر به نیست کند که در این مسیر 25 کودک و نوجوان عراقی توسط اصغر قاتل به قتل رسیدند.

اعدام اولین قاتل زنجیره‌ای ایران

روز اعدام فرا رسید، در سحرگاه چهارشنبه ششم تیر 1313 حکم اعدام وی در میدان توپخانه و در مقابل تشکیلات نظمیه مملکتی اجرا شد، وی ابتدا شوخ و سر حال بود، اما با مشاهده طناب دار در هم شکست و بنا بر اظهارات حاضران گفت در صورت آزادی، دو گوسفند برای قربانی نذر خواهد کرد.

اصغر قاتل پس از فراخوانده شدن به سمت چوبه دار با اعتراض گفت: «من چند ولگرد و مجهول الهویه را کشتم، شما به خاطر آن‌ها مرا می‌کشید»؟

حکم اجرا و اصغر قاتل به دلیل جنایات متعدد علیه کودکان و نوجوانان به عنوان اولین قاتل زنجیره‌ای ایران، اعدام شد

--> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید

تصویر معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تهران؛ او چند نوجوان را کشت؟ 2
تصویر معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تهران؛ او چند نوجوان را کشت؟ 3
تصویر معروف‌ترین قاتل زنجیره‌ای تهران؛ او چند نوجوان را کشت؟ 4