پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

تظاهرات هزاران نفر در بلژیک علیه غول خودروسازی آلمان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
تظاهرات هزاران نفر در بلژیک علیه غول خودروسازی آلمان

هزاران نفر از مردم بلژیک در خیابان‌های پایتخت در حمایت از کارگران آئودی که ممکن است به خاطر تعطیلی کارخانه این شرکت آلمانی در بروکسل، شغل خود را از دست بدهند، به خیابان‌ها ریختند.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، هزاران نفر از مردم بلژیک روز دوشنبه در خیابان‌های پایتخت در حمایت از کارگران آئودی که ممکن است به خاطر تعطیلی کارخانه این شرکت آلمانی در بروکسل، شغل خود را از دست بدهند، به خیابان‌ها ریختند.

آسوشیتدپرس به نقل از پلیس محلی اعلام کرد که حدود 5500 نفر در ایستگاه قطار بروکسل - نورت جمع شدند و به سمت پارلمان اروپا راهپیمایی کردند.

طبق گزارش بلومبرگ، اکثر کارگران و کارمندان شرکت آئودی این تظاهرات و اعتراضات را رهبری کردند. این شرکت در بروکسل 3000 نفر نیروی کار دارد که 90 درصد آن‌ها پیش بینی می‌شود تا اوایل سال آینده میلادی اخراج شوند.

غول خودروسازی آلمان دو کارخانه خود را تعطیل می‌کند بحران اقتصادی در آلمان: اخراج‌های گسترده در راه است!

این اعتراض دو ماه پس از آن صورت گرفت که این خودروساز آلمانی اعلام کرد تقاضا برای خودروی برقی مدل Q8 e-tron که در بروکسل مونتاژ می‌شود، به شدت کاهش یافته است و هشدار داد که این کارخانه با هزینه‌های بالا مواجه است.

پیش از این در ماه جاری میلادی، پیتر دوهوره، سخنگوی آئودی بروکسل، گفت که این کارخانه ممکن است لزوماً تعطیل نشود زیرا این تأسیسات می‌تواند برای ساخت قطعات برای سایر کارخانه‌های این شرکت استفاده شود.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از کسانی که در کارخانه بروکسل مشغول به کار هستند، در تولید خودروهای الکترونیکی مشغول هستند، که توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک بخش پیشگام در میان رقابت فزاینده با چین و ایالات متحده تبلیغ می‌شود.

در اوایل ماه جاری میلادی، گروه فولکس‌واگن، بزرگترین سازنده خودرو آلمان که مالک آئودی است، طرح تضمین شغلی داخلی خود را پایان داد و اعلام کرد که قصد دارد برای اولین بار در تاریخ خود کارخانه‌ها را تعطیل کند و برنامه تعدیل نیروی گسترده را در آلمان پیاده کند.