چهارشنبه 18 مهر 1403

تعارض منافع دامن 17 کارمند بهزیستی خراسان شمالی را گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
تعارض منافع دامن 17 کارمند بهزیستی خراسان شمالی را گرفت

بجنورد - ایرنا - ابلاغ بخشنامه تعارض منافع سازمان بهزیستی به استان‌ها منجر به برکناری 17 نفر از مدیران و کارکنان بهزیستی خراسان شمالی و یا لغو مجوز فعالیت مراکز زیر نظر آنها شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 نفر از مسوولان و کارشناسان ناظر بهزیستی، دارای جواز مرکز و 11 نفر دیگر به عنوان عضو هیات امنا و هیات مدیره موسسات بهزیستی فعالیت داشتند که در یکسال گذشته مجوز کاری آنان لغو شده و یا از پست خود کنار گذاشته شده اند.

بر اساس بخشنامه تعارض منافع، که مهرماه پارسال ابلاغ شده است، دست اندرکاران بهزیستی نمی توانند همزمان مسوولیت اجرایی و مدیریت یک مرکز بهزیستی را برعهده داشته باشند و باید یکی از این دو کار را رها کنند.

40 هزار مرکز خصوصی و غیردولتی شامل مهد کودک، مراکز نگهداری معلولان جسمی و حرکتی، مراکز شبانه روزی نگهداری، مراکز مشاوره، مراکز توانبخشی، مراکز سالمندان و مراکز نگهداری بیماران روان مزمن زیر پوشش سازمان بهزیستی فعالیت دارند که از این رقم هزار و 400 مرکز به نوعی توسط دست‌اندرکاران بهزیستی از جمله مدیران، کارشناسان، بازنشستگان و یا بستگان آنان اداره می شدند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: از 6 نفری که صاحب جواز مراکز بهزیستی بودند 2 نفر مراکز خود را تعطیل کرده و در پست های سازمانی خود ماندند و 4 نفر دیگر از پست های مدیریتی و نظارتی خود جا به جا شدند.

اسماعیل قربانی مراکز مزبور را شامل مراکز ترک اعتیاد، مشاوره و نگهداری سالمندان و کودکان و مانند آن عنوان کرد.

وی گفت: 11 فرد دیگر نیز به عنوان اعضای هیات مدیره و یا هیات امنا در موسسات بهزیستی فعالیت داشتند که هفت نفر از عضویت در این جایگاه ها انصراف دادند.

قربانی اظهار داشت: موسسات بهزیستی می توانند اجرای طرح ها و تمام فعالیت های بهزیستی در حوزه توانبخشی و اجتماعی را بر عهده بگیرند.

615 مرکز و موسسه غیردولتی در خراسان شمالی زیر پوشش و نظارت بهزیستی قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*